• Anonym (nyanställd)

Urringat på bank som anställd, inte okej nej men självklart!?

Hej!

Jag ska bli anställd på en bank nu och chefen där berättade för mig att man ej bör klä sig utmanande som anställd , klädkod "hel och ren", sa han uttryckligen till mig.
    Jag har rätt stora silikonbröst och vill inte framhäva dom så mycket i jobbet så nej jag hade inte precis tänkt klä mig utmanande... Jag hade kavaj på intervjun till detta jobb.

Men att klä sig som anställd "hel och ren" på en bank, hur tolkar ni det??

Jag har faktiskt inte så bra koll på hur de klär sig på en bank som jobbar där??

Jag vet inte alls vad för kläder jag ska ha faktiskt? En vanlig tröja och byxor är nog fult.
     Jag  tänkte typ ha någon lätt kavaj, linne under det och sen byxor,  och lätt sminkad? Uppsatt hår i klämma kanske om man har långt hår?

Vet någon hur man ska klä sig som anställd på bank??
    Pinsamt att vara nu nyanställd och råka klä sig snyggare än chefen ??! Hmm

• Svar på tråden Urringat på bank som anställd, inte okej nej men självklart!?
  • MattiasFru

tycker det su skriver låter som en bra idé, kanske skulle ta en tshirt under kavajen första dagarna dock. Klä dig konservativt och tråkigt, och sen när du jobbat ett tag så kan du ju se på dom andra hur dom klär sig och kanske anpassa lite, men jag tror inte att det är något kul att komma in i kläder som alla andra tycker är alldeles för mycket hud eller liknande. Börja hellre i andra änden och var nästan för tråkig tills du känt av klimatet säger jag

• Cia o krabaten

Tycker också du är inne på rätt spår.
    Hel och ren är ju ganska brett....
    En T-shirt med hårdrockstryck och leans som hänger nere i knävecken tex

Jag skulle nog tro att de flesta killar har skjorta och finbyxor, ev med kavaj till.
    Och tjejer byxor, topp, kavaj eller kanske kjol och ngn blus till. Lite mer propert liksom än ledigt.

Grattis till jobbet!
    Du kan ju alltid gå in en sväng före och kolla in vad de andra har på sig  

• FruLiNi

T-shirt under kavaj?! Nej nej nej, sätt på dig skjorta under kavajen.Finns söta damskjortor. Kjol kan du ju ha, men den ska vara lång och sluta mitt på/under knät. Pennkjolar är fint. Ha inte höglkackade skor. Lycka till!

• Emmi27

En liten scarfs till så är du urtypen för en bankanställd haha, tycker ofta man ser kvinnor ha nån liten scarf fast att jag mer tänker på resebyråanställda när jag ser det =)

• Anonym

Med tanke på att du säger att du har ganska stora bröst så ska du nog tänka på att tona ned dem. Lite beroende på kavaj så kan den nästan göra saken värre. Har du ett linne så ska det inte vara urringat. Nu i början medan det fortfarande är svalt kan nog polokrage vara en bra kombination med kavajen. Gärna mörka nyanser.

Börja i den änden och sen kan du mjuka upp stilen lite när du har bättre koll på vad de andra har på sig.

• 071001

Jag är av gamla sorten och gillar när de som sitter på banken är lite uppklädda. Många inom Nordea har slutat helt med det tyvärr.
    Jag skulle satsa på skjorta/blus ev kavaj och snygga byxor/kjolar. Ev jeans, men inte slitna sådana.

• 071001

Kofta och topp under går också bra. Och som de andra påpekat, tona ner brösten.

• Anonym (sett)

Jag har alltid bara sett prydliga kvinnor som jobbar på banken hade o för sig varit roligt om en anställd gick runt i mjukisbrallor Skrattande

• Fontana

På ett av Nordeas kontor här i Malmö arbetade en kvinna som visserligen var snyggt och "propert" klädd, men satt och tuggade tuggummi hela tiden. Verkade väldigt respektlöst mot kunderna. Vet inte varför inte cheferna sa till henne.

Kontoret är nedlagt nu, men jag tror inte att det berodde på tuggummit.

Svar på tråden Urringat på bank som anställd, inte okej nej men självklart!?