• AW1987

Hur länge hade din bebis stl50 och 56?

Hej

Jag vet att det är svårt att säga hur länge en bebis har en viss storlek. Men jag väntar mitt första barn och undrar hur mycket kläder man ska köpa och i vilka storlekar.

Hade din bebis/ dina bebisar stl 50 och 56 länge? Eller rättare sagt hur länge?

Vad brukar dom ha för strumpstorlek och mösstorlek när som föds?

• Svar på tråden Hur länge hade din bebis stl50 och 56?
  • Anna4

Måste skilja massor... Min första var 3500 g o 50 lång, han hade stl 50 i 1,5-2 månader. Hon som födde i rummet bredvid fick en bjässe på 6,5 kg så den mamman håller nog inte med mig :)
    Men det går ju att tvätta plus att de får kläder så köp inte för mycket!

• Tinnys

Mina har aldrig haft stl 50, 56 hade de kanske i 2 månader. Huvud är också olika stora och mina barn har inte haft samma mösstorlek eller fotstorlek när de föddes.

• nian74

Min yngsta hade 50 på väg hem från BB, sen hade han vuxit ur den storlekenFlört
    Jag tycker att man kan satsa på strl 56 direkt, det gör inget om kläderna är lite för stora.
    Alla mina fyra barn har varit mellan 50 och 54 cm långa vid födseln.

Klart man kan få mindre barn speciellt om man föder för tidigt men då är den väl bättre att köpa mindre kläder om det blir aktuellt. 

• Pickeli

Min kille hade 50 deförsta dagarna sen 56.. De börjar bli trånga nu, han är 3v..

4500 kg väger han nu och är 55 cm.

3394 och 51 när han föddes.,

• Pumpkin

Min son vägde 4220 gram och var 54 centimeter lång när han föddes, växte som han skulle enligt sin kurva och hade ändå strl 50 i en månad ungefär, sen 56 till han var typ 2,5 månader. Konstigt...

• AW1987

Okej tack för alla svar :)

Jo jag förstår det men man får ju en hum om hur det ligger till även om ni svarar olika.

• fostermamma

1 1/2månad ungefär hade mina storlek 56 sen började de växa som ogräs
    Det går så fort :(

• Tiro

Min hade strl 56 väldigt länge. Fram tills hon var ca 5 månader.

• Oj vad det blåser

Sonen hade aldrig 50. Storlek 56 funkade ungefär en månad. På mössan hade han 36/38 som nyfödd. Hade byxor med fot så vi slapp krångelt med sockar den första tiden.

• Daniels brud

Min dotter var 50 cm lång när hon föddes, hade strl 50 i 2 veckor och sedan 56...säger som någon ovan, köp 56 direkt. Dels krymper de lite när du tvättar dem innan (vilket du säkert vet att man bör göra för att få bort kemikalier) och dels är det nog bara skönt för bebisen att det inte spänner, så det gör ju inget att de är lite stora.

Lycka till!

/ 2barnsmamman

***Isabella 30 juni 2007 och lillasyster Cornelia 17 maj 2010***
Svar på tråden Hur länge hade din bebis stl50 och 56?