Är detta normalt?
Hej!
Har några funderingar som jag har tänkt på länge. Min väninna och hennes man är familjehem och har varit det i jätte många år. De har själv tre barn i åldrarna 2-12. För tillfället har de en pojke placerad sedan något år tillbaka som är 16år.
Den senaste tiden har jag reagerat över hur hon hela tiden bara klagar på den placerade pojken. Allt är fel som han gör. Det funkar inte i skolan, med kompisar osv. Träffade dem nu i helgen och både jag och min man reagerade över hur smal han har blivit. I hans ansikts yttryck såg man bara en jätte ledsen kille. När jag påpekade detta för min väninna så skrattade hon och sa "förstår du nu vad jag menar". Sen berättade hon att hon gett honom två veckors utegångsförbud för att han hade skolkat från skolan. Självklart inte okej att skolka men det finns kanske an anledning.
Tycker även att hon skämmer bort sina egna barn väldigt mycket jämfört med sitt fosterbarn. Han har för korta slitna jeans och tröjor medans hennes egna springer rundor i Polarn och Pyret.
Vet inte riktigt vad jag skall göra här.