• kakmamman

Stoppning till ett litet bord, bomull eller hobbyskum?

hejsan.

Jag behöver lite tips.
    Det är så att jag tänkte göra om ett litet bord vi har här hemma (det är ett litet LACKbord från Ikea), bordet har vassa kanter både i hörnen och i kanterna..och jag ska göra dom mjuka.
    För att sen klä om själva bordskivan med tyg.. så det blir ett barnvänligt bord till lille herren här i huset :)

Min fråga är vad som är bäst att stoppa med?
    Bomull eller hobbyskum, eller nåt annat alternativ?
    Och vart hittar jag det?

:)

vaniljkrans.blogg.se/ - En snurrom från det underliga- fakta eller bittert?
  • Svar på tråden Stoppning till ett litet bord, bomull eller hobbyskum?
  • jassikan

Tror spontant att hörnen blir väldigt bulliga om du ska klä dem så de skyddar utifall han skulle slå huvudet i.

Hörnskydd kanske skulle vara något om du inte väldigt gärna vill klä bordet i tyg/vaddera bordet.
    De här är ju lite roliga:
    http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90115092

Går väl i och för sig att köpa hörnskydd och sätta dem under tyget också, om du hellre vill det.

• Stormorsan
    kakmamman skrev 2011-03-27 21:59:36 följande:
    hejsan.

Jag behöver lite tips.
    Det är så att jag tänkte göra om ett litet bord vi har här hemma (det är ett litet LACKbord från Ikea), bordet har vassa kanter både i hörnen och i kanterna..och jag ska göra dom mjuka.
    För att sen klä om själva bordskivan med tyg.. så det blir ett barnvänligt bord till lille herren här i huset :)

Min fråga är vad som är bäst att stoppa med?
    Bomull eller hobbyskum, eller nåt annat alternativ?
    Och vart hittar jag det?

:)
    Bomull är väl inte aktuellt. Däremot kan du köpa vadd i olika tjocklekar på metervara. Brukar finnas i tygaffärer och Jysk.
  • kakmamman
    jassikan skrev 2011-03-28 01:11:01 följande:
    Tror spontant att hörnen blir väldigt bulliga om du ska klä dem så de skyddar utifall han skulle slå huvudet i.

Hörnskydd kanske skulle vara något om du inte väldigt gärna vill klä bordet i tyg/vaddera bordet.
    De här är ju lite roliga:
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90115092

Går väl i och för sig att köpa hörnskydd och sätta dem under tyget också, om du hellre vill det.
    Jag hade inte tänkt att bara klä hörnen. Jag ska liksom göra om ett helt bord, vi har massa sådana där hörnskydd Solig, jag e en liten pysselmaja och ska göra lite knåperi hade jag tänkt. Jag ska ha som en mjuk ram runt skivan liksom..vet inte hur jag ska förklara, men jag vet att det kommer att bli bra...
  • kakmamman
    Stormorsan skrev 2011-03-28 11:08:24 följande:
    Bomull är väl inte aktuellt. Däremot kan du köpa vadd i olika tjocklekar på metervara. Brukar finnas i tygaffärer och Jysk.
    Nä, jag tänkte liksom att bomull hade blivit lite konstigt :D lite knöligt och sådära..

Såg att Jysk hade, för en ganska billig peng... får nog köra på det :) Tack för tips!
Svar på tråden Stoppning till ett litet bord, bomull eller hobbyskum?