• Anonym

När kan man börja ställa frågor om framtiden, som t ex barn, sambo etc?

Jag och min underbara pojkvän har varit ett lyckligt par i "endast" tre månader.
    Jag känner att han kan vara den rätta och jag vet att han tycker om mig. Varje gång vi ses vill jag bara skrika ut orden "Jag älskar dig" till honom men jag stoppar mig.

Är lite rädd för att han ska backa om jag är för "på". Han blev bränd för ett halvår sedan av sin förra sambo (de var sambo cirka 3 månader bara).

Jag vill så gärna fråga lite om hur han ser på framtiden. Menar inte att vi ska bli sambo snart eller så men jag vill ändå veta. Tänk om han säger att han aldrig vill bli sambo?

Jag nämnde framtiden för cirka 1,5 mån sedan och då sa han att han bara visste att det var mig han ville träffa och att han trivdes bra liksom... Han har "skämtat" lite om att våra barn ska göra si och så och så vill han gärna stanna och kolla på hus/lägenheter som är till salu när vi är ute och går Kanske ett tecken haha.

Tänk om han blir rädd om jag frågar????

Eller ska jag fråga lite försiktigt? är väl inte för tidigt?

• Svar på tråden När kan man börja ställa frågor om framtiden, som t ex barn, sambo etc?
  • ICT

Vi diskuterade en del sånt redan på nätet. Jag ville att han skulle veta redan från början att jag ville ha ett seriöst förhållande...bli familj "när tiden är mogen"...när den nu blir det??? Jag kände att det var vikitgt för mig att ta upp sånt med honom på en gång. För min del har det lite med åldern att göra- tror jag, jag vill "hinna få första barnet" innan 35 års ålder... Vi har varit tillsammans i 8 månader snart, och, har pratat lite om att flytta ihop under våren. Känns bra änsålänge.

Hur träffades ni??? Blir nyfiken..!

• Anonym

Vi träffades också på nätet och har pratat i flera år som vänner. Han vet att jag är ute efter ett seriöst förhållande för det sa jag innan vi träffades och han vet dessutom hur gärna jag vill ha barn osv osv så han borde inte gått in i ett förhållande med mig om han var rädd

• ICT

Jag håller med dig mycket. Jag känner väldigt stark längtan efter att få barn med min kille. Han har kännt sen kring 27 års ålder...men ännu starkare nu- att han vill ha barn. Själv har jag velat sen ca 29... Hursom.

Eftersom ni pratat om det mycket innan, så vet han vad du vill. Och han vill detsamma, hoppas jag?

Själv har jag kännt att även fast jag ville flytta in hos honom påengång, så- "ok...ett år", men nu kommer det allra troligast att bli av tidigast i mars...hrm, badrummet blir klart först i feb troligen... Men, barn får nog vänta liiite till. Jag kanske ska plugga i två år till...så ev att vi vill gifta oss innan också...men, det är inte suuuperviktigt.

• Anonym

Vi är inte så gamla än så jag har ingen stress med barn eller så, båda är 25 år. Men han vet att jag vill ha och han också, innan han blir för gammal har han sagt men kanske kommer de dröja 2-4 år lät det som sist. Men man vill ju resa och göra saker tillsammans först.. och kanske bli sambo först hihi.

Det är just sambosteget som jag vill fråga lite om, det har aldrig kommit på tal. Jag har bara skäntat om att han kan flytta till min stad men han verkar inte vilja det (Förståeligt då jag bor i en liiiten by).

Är det för tidigt att fråga om han nånsin vill bli sambo?

• ICT

Fråga om att bli sambo, jovisst. Ni har dessutom kännt varann rätt länge ändå. Jag och killen började prata på nätet i feb i år, så vi har inte kännt varann så länge, men, vi är rätt kritiska mot varann, på ett bra sätt- eftersom vi inte vill "leka med varandras känslor". Vi båda har fått tagit tillräckligt mycket dumt i livet, vi vill må bra nu.

Bor ni långt ifrån varann nu? Är ni hos varann flera dagar i sträck, några nätter i veckan?

• tuvan4

Jag träffade min man på nätet som flera av er. Och vi dejtade fyra gånger o sen flyttade han in hos mig, efter två veckor. Nu är vi lyckligt gifta. Så det finns ingen tids-limit egentligen tycker jag. Gör det som känns rätt!

• Anonym

Vi bor 20 mil från varandra och ses kanske minst 2 nätter i veckan.

• ICT

Ok, då ses ni en del iallafall- jag menar alltså, 20 mil är en bit...

• Smultronet12

När jag och min karl blev tillsammans så bodde han i princip hos mig från första dagen, vi sov ifrån varandra två nätter under 3 månader då han flyttade in till mig. Efter 7 månader så blev jag gravid, sonen kom när vi varit tillsammans i 1 år och 4 månader. Nu när vi varit tillsammans i 2 år och 10 månader är jag gravid igen, h*n kommer i juni. Ja just det jag, jag älskar dig kom redan efter en vecka. Lite tidigt kan tyckas, men kärleken den bara slog till. Bara det känns rätt så är väl inget för tidigt! Vi är fortfarande lyckliga med varandra och har planerat att fortsätta vara det....

• Anonym

Jag träffade min sambo i slutet av mars,han flyttade mer eller mindre in hos mig på en gång..i maj/juni så skrev vi kontrakt på en 3:a och i Aug så var jag gravid och vi flyttde in i nya lyan.Så allt kan ju gå fort om båda känner att det känns rätt. :)

Men det finns ju ingen anledning att stressa om man inte känner för det,man kan ju vara lika kär o galen och tycka att livet är toppen med sin partner trots att man inte bor i hop.
    Allt har sin tid.

Svar på tråden När kan man börja ställa frågor om framtiden, som t ex barn, sambo etc?