Vad är symtom på apatiskt tillstånd?
Hej, jag undrar vad det finns för symtom på apatiskt tillstånd?
Hej, jag undrar vad det finns för symtom på apatiskt tillstånd?
Apati är ju avsaknad av känslor. Känner du ingenting, då är du apatisk. Man är helt ointresserad av saker, bryr sig inte om att tex betala räkningar osv för man bryr sig inte, man känner inte.
känns som jag inge har känslor för nått äter inte går ner i vikt, ligger bara å stirrar, gråter känner mig apatisk stundvis, nu kan ja sitt aupp en stund men förut kunde jag inte det
är man apatisk så stänger man av sig själv för omvärlden. Man blir okontaktbar och man vill inte heller kontakta sig själv med omvärden heller. Svarar inte på tilltal och man tar heller inte kontakt.. Man struntar i sin hygien, läser itne tidningar, lyssnar inte på radio, ser inte tv, pratar inte i telefon. man stänger av sig helt enkelt ifrån allt.
en apatisk människa ligger oftast hela dagarna.
Är det riktigt illa fastnar man också i en viss ställning - här tänker jag på dom riktigt sjuka aptatiska flyktningbarnen tex som får förvridna kroppar när dom helt enkelt slutar fungera som en människa.
Jag tycker det låter mer som att du är deprimerad ordentligt?
Det låter verkligen som du är deprimerad, råder dig att gå till din vårdcentral
Det stämmer jätte bra där en anonym skrev, jätte bra att man bara är en anonym och förklara till andrasom inte vet vad det bertyder, sen när man går in i näten o söker, så hittar man en så bra svar där en anonym har skrivit, jätte fint av dig :)
bless!