• Mandel

Det borde vara tidslås på parfymflaskor!

Det borde bara få vara max 2 "sprut/droppar" var 4:e timme samt att efter 2-3 år skulle flaskan automatiskt låsas så att folk inte skulle kunna dränka sig i gammal härsken parfym som stinker så att man mår illa.
    Parfym är en färskvara!
    Jag som inte ens är allergiker var tvungen att gå ut ifrån en mack igår för att det kom in ett sällskap i övre medelåldern där damerna förpestade hela macken med sin stank. Hur stog karlarna ut att åka i samma bil som dem?
    Mår även väldigt illa och får huvudvärk om jag vistas några minuter vid en parfymaffär/parfymavdelning på ett varuhus. NK i lördags fick mig att må illa...
    Kicks och liknande borde ha lagkrav på sig om speciella fläktannordningar så att stanken inte kommer ut och förpestar området utanför butiken.
    En lätt doft/aning av en lätt parfym är en sak, men tunga parfymer i mängder, why?

Sedan undrar jag varför folk luktar så illa att de måste dränka sig i dessa kemikalier för att känna sig fräscha.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Svar på tråden Det borde vara tidslås på parfymflaskor!
  • Shian01

Jag tycker precis som du! En sak jag tycker är sjukt är när man är utomhus och känner att det luktar jävligt mkt parfym fast man inte ser en människa på minst 20 m avstånd! Då har man nog tagit lite för mycket! Parfym ska man bara känna av när man är riktigt nära en människa, det luktar ju absolut inte godare ju mer man tar!

• Katarina L

Håller absolut med! Dessutom är ju jag överkänslig mot dofter och tål dem inte, så ju fler som använder doftfria produkter (inkl tvätt- och sköljmedel), desto gladare är jag! :)

• Flejsboden

jag håller också med. jag kräks av starka lukter och folk som badar i parfym. har aldrig förstått mig på folk som klarar av att jobba på parfymbutiker =)
     när vi åkte charter förra året drog dom fram en vagn med parfymer och krämer som folk kunde köpa. alla sprayade för glatta livet cirka tio olika dofter, trodde jag skulle spy ner allt och alla på planet. får flygplan verkligen sälja sånt, eller ja sälja kanske men just att folk kan "test spruta"? tänker på alla allergiker osv.  

Svar på tråden Det borde vara tidslås på parfymflaskor!