Vill inte separera!
Hej,
Lever i ett förhållande sedan 7 år tillbaka och vi har en kille som är 1.5år nu. Vi förlovade oss förra sommaren och vi har ett bra liv tillsammans. Inte mycket gräl och även jämställt i vardagssysslorna. Förhållande har gått i berg och dalbanor under åren men vi har ändå stannat tillsammans. Min sambo är deprimerad då och då och går på medicin. Jag hamnar lätt i situationen att vara väldigt omhändertagande under jobbigare perioder och sköter då jobb, hushåll, barn och sambo. Min sambo har inget jobb och ingen utbildning, har hoppat av diverse högskoleutbildningar genom åren. Förstår att hon är frustrerad och vill hitta någontingen att göra, men vill inte att vi ska behöva ge upp relationen för att det ska fungera för henne. Hon vet inte vad hon vill, men hon har inga känslor för mig längre, hon älskar mig som en vän. Nu har hon varit ute och strulat med andra killar de senaste helgerna och jag blir givetvis arg och besviken. Vi går í familjeterapi, men hon vill inte anstränga sig att försöka. Eftersom vi har ett bra liv och ett barn + hund tillsammans så tycker jag att det skulle vara värt att jobba hårt på att förändra. Hon har ju haft andra känslor för mig någon gång...