• 3way

Ni som har killar som snusar

Till min fråga. Snusar era killar i sängen? Alltså när det går och lägger sig, ligger i sängen med snus under läppen?

Är detta vanligt?
    Själv har jag aldrig ens provat snus, men jag har rökt.  Nu börjar jag bli lite äcklad av att han snusar i sängen på natten, somnar oftast med snuset inne. Borstar inte tänderna på kvällen. Går ju inte ens att pussa honom. Snusar dessutom lösSnus. Jag förstår inte anledningen med att snusa när man sover, sen när han vaknar slänger han ut den gamla och stoppar in en ny. Han snusade inte när vi träffades, inte på natten iaf. det blir snus fläckar på kudden, så vidrigt.

Tänkte nu prata med honom om detta för jag tycker det är så ofräscht. Har aldrig gillat att han snusat, men det är ju ett egat val. i Oktober ska vi ha barn ihop.  Självklart kommer barnet också få ligga i sängen någon gång då och då. Då vill jag inte att ungen rullar runt i pappas snus som han dreglat på kudden/lakanet.  

• Svar på tråden Ni som har killar som snusar
  • bellsii

blääää. min man snusar portion men ej på natten..

• Åssi

Alla killar jag har varit tillsammans med har snusat! Men ingen av dem har snusat på natten. Min nuvarande kille kan ha en snus inne när han ligger och läser, men sedan går han alltid upp och spottar ut den och borstar tänderna innan han somnar.
    Jag skulle också tycka att det var vidrigt om han låg och dreglade snus på kudden Skrikandes 

• clembke

Min sambo gör det. Har haft otaliga diskutioner med honom detta, men tyvärr går det inte in. Tycker oxå att det är vidrigt med fläckar på kudden efter dreglet... Nu stoppar han ju inte in ny under natten, men det räcker med den han somnar med. Bläää...
    Ett tag snusade han inte i sängen men började med det igen. Han borstar tänderna innan han lägger sig men stoppar in en snus direkt efter.
    Har även 2 barn varav det ena sover i vår säng. Har sagt till honom att det är livsfarligt om barnen sväljer snus som dom hittar, men får tyvärr inget gensvar,

• 071001

Jo, det gör han, men tar ut den innan han släcker.

• Fruochmamma
    071001 skrev 2011-03-28 12:06:51 följande:
    Jo, det gör han, men tar ut den innan han släcker.
    Samma här.
    ღ♥ mamma + pappa + Ludvig + Carl ♥ღ
  • 3way

Man är för snäll helt enklet. Inte sagt vad man tycker från början. Men jag har märkt mer och mer att han gör detta oftare och oftare, handlar ju om att han bli lite för bekväm med detta, men det är lika bra att börja vänja sig av med det. Det är ju dessutom jag  som tvättar hans kuddar ;)

• Majsan70

Min man snusade nattetid när vi träffades, men efter att jag bad honom sluta med det så tar han nu ut snusen innan han somnar.

• Papayia

Han spottar ut den in han somnar. Han har en "äckeldosa" vid sängen som han lägger sista kvällssnusen i.

• varfördåför

Min första sambo snusade på natten + att han spelade hög hårdrocksmusik Alla har väl sina vanor :-P

Men skall man bo ihop som en familj så får man ju lov att anpassa sig lite, och vill inte du och bebisen mysa i hans snusdräggel så borde det ju inte vara så stor uppofring för honom att sluta snusa på natten. Mys med bebis måste ju betyda mer tänker jag

Alvin, Ilon, Douglas och Junie
  • Shorona

Mitt ex snusade men aldrig efter att han hade borstat tänderna på kvällen. Uäck för snusfläckar på kudden!

• Schira

Min sambo snusar också lös snus, men inte i sängen som tur är!
    Men blir lite irreterad på snus resterna man hittar på bord och i soffan efter han har lagat en till sig..ska det va så svårt att borsta bort?:P

• RainMan1x7x

Är snus sån tobak man har under läppen? Fan vad äckligt!

• MissPerfect

Min sambo snusar också på natten, det blir fula bruna fläckar av allt snus-dreggel, blä! Han är också alltid brun om läpparna av allt snus han dregglar ut, så äckligt! Har sagt till honom att jag tycker det är äckligt men han verkar inte bry sig så mycket. Men man kan ju inte dumpa någon för att de inte kan sluta snusa / sköta sin snusning snyggt, men hade gärna velat!

• entatto

att sova med snus är ett beroende det också, är som att säga åt en rökare att till kaffet så röker du minsann inte något!

Svar på tråden Ni som har killar som snusar