• Becca 80

Quinny XL Freestyle

Hej!

Är på jakt efter en begagnad Quinny XL Freestyle. Vore bra om nån har lite ros o ris att ge om den.

Tar gärna emot tips!  Sen en fråga, handtaget är det höj och sänkbart? Min sambo o jag är olika långa, sambon är lång. Har försökt läsa mig till det på nätet utan och lyckas men nån kanske vet?

Tack på förhand.

♥ Stolt mamma till underbara Ella ♥
  • Svar på tråden Quinny XL Freestyle
  • LindaBell

Ja det är höj- och sänkbart. Är jättenöjd med min vagn, men kommer troligen sälja den då jag ska ha Syskonvagn.

• Becca 80

Tack för hjälpen såg inte nått om det på nätet tänkte köpa en sån! Sålde vår igår en med fyra fasta hjul av annat märke så ska bli sååå gott med svängbart hihi Syskonvagn vad kul! Grattis till tillökningen

• LindaBell

Tack! Nej jag kan aldrig tänka mig en vagn med 4 fasta hjul efter att ha haft en med svängbart fram, otroligt lättkörd!!!!! Lätt att köra med en hand.

• Kaka

Har bara ris att ge min Quinny . Enda svårigheten var att man blev så bortskämd med handbromsen (vi bor högt med mycket isiga backar) så det va jätte svårt att hitta syskonvagn som uppfyllde våra krav. Hittade tillslut en tysk vagn som funkar bra(TFK). Quinnyn har vi dock kvar och kommer att använda ett par år till med 2:an. Hoppas du hittar en Quinny. Kan nästan lova att du blir nöjd

• Kaka
    självklart . svårt att få det rätt när tangenterna sitter brevid varandra
  • Snuvan

Jag hade en till min äldsta son, har ff kvar den som reservvagn. Jag älskade vagnen, använde den flera ggr om dagen tills sonen var 11 månader då jag bytte till en Babytravel Amsterdam.
    Det bästa är att det är en av väldigt få vagnar med svängbart framhjul som du kan ha sittdelen bakåtvänd på. Som också har lufthjul.
    För mig som bor på landet så är det bara lufthjul som gäller, har aldrig fått punka.
    Den enda nackdelen är att den tar väldigt stor plats i bilen. Får inte plats med buren till hunden och vagnen, därav bytet till Babytravel.
    Men min fina röda vagn kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta.

• Becca 80
    Är det någon som har eller vet var man får tag på bruksanvisning till quinny freestyle XL? Har just köpt en på blocket från 2009 nämligen och fick inte med det.

Hittar inget på derat hemsida. Vore tacksam för alla tips.
  • Becca 80

nån som vet om Babytravelsbakdäck, alltså ytterdäcket om det funkar till en Quinny?
    va lite dåliga bakdäck på min Quinny och lång leveranstid på däck från Holland enligt Babyproffsen kunde ta upp till nästan ett halvår att få leverans.
    Men tydligen är det ju samma mått på Babytravels Amsterdam på däcken där bak så borde väl funka om man köper det?

• Kaka

Jag har skannat bruxen till en annan på FL. Skicka ett medd med din mail så skall jag se till att maila dig den. Tror att det är samma däck men är inte helt säker. Jag lämnade in mina hjul på en cyckelaffär så bytte dom åt mig. Hade tänkt göra det själv men det va så bökigt att få av de gamla däcket. Jag hade köpt däck på Bonti och jag har för min att det var UJ däck och det var samma dimention  tror att det var (12 x 1/2  x 2 1/4). Lämnade igen dem så satte cyckelaffären på Gislaved däck som jag tror är till en barncyckel.  

Svar på tråden Quinny XL Freestyle