• Flicka86

Du som haft/har värkar i ryggen ?!

hur känns dom egentligen? och vart sitter dom lite mer exakt?
    Idag har jag haft sammandragningar med jämna mellan rum, och en molande hemsk värk i ryggen, värken kommer i samband med SD eller direkt när SD gått över! vissa gånger har det bara gjort ont i ena sidan ryggen Obestämd

Någon som har eller haft liknande ? 11 dagar kvar till BF ......

• Svar på tråden Du som haft/har värkar i ryggen ?!
  • Flicka86

om det nu är värkar, hur ska jag klocka dom isf ? från själva sammandragningarna eller när smärtan i ryggen kommer ?!

Snälla någon ......

• bea85

Med nr 2 hade ja mina förvärkar och riktiga värkar i ryggen vet inte hur ja ska förklara att de känndes de känndes som värkar. Klockade de som ja klockade värkarna med nr 1 som va i magen. Klockade från när värken satt in tills den va slut typ. Ja bara visste att de liksom va dax. Lycka till hopaps du får till det och bebis snart
    Med nr 3 hade ja värkar i höfterna den kan ja inte rekomendera

Hello I've just come to tell you how fabulous I am
  • quilla

Hade i ryggen med dottern. Kändes som kraftig mensvärk (som på mig sitter i ryggen), när det blev värre strålade det ner i tårna. Kände inte av förvärkar utan mina värkar startade då vatten och slempropp rök så jag fick ingen anledning att klocka.  Men känner du att det kommer flera tätt och att det ökar i styrka tycker jag att du ska ringa in till förlossningen och kolla. Spännande!!! Lycka till.

• lenlag79
    bea85 skrev 2011-03-30 20:11:57 följande:
    Med nr 2 hade ja mina förvärkar och riktiga värkar i ryggen vet inte hur ja ska förklara att de känndes de känndes som värkar. Klockade de som ja klockade värkarna med nr 1 som va i magen. Klockade från när värken satt in tills den va slut typ. Ja bara visste att de liksom va dax. Lycka till hopaps du får till det och bebis snart
    Med nr 3 hade ja värkar i höfterna den kan ja inte rekomendera
    quilla skrev 2011-03-30 20:39:33 följande:
    Hade i ryggen med dottern. Kändes som kraftig mensvärk (som på mig sitter i ryggen), när det blev värre strålade det ner i tårna. Kände inte av förvärkar utan mina värkar startade då vatten och slempropp rök så jag fick ingen anledning att klocka.  Men känner du att det kommer flera tätt och att det ökar i styrka tycker jag att du ska ringa in till förlossningen och kolla. Spännande!!! Lycka till.
    Vart i ryggen satt era värkar?
  • bea85

Nedre delen av ryggen . Ländryggen men de strålade ju så klart ut från de området

Hello I've just come to tell you how fabulous I am
  • Malin 72
    DizNick skrev 2011-03-31 10:56:14 följande:
    Jag använde mig av varktimer.se/ när jag fick värkar med först barnet. Kommer göra likadant med nr 2. Jätte bra hjälp!
    Tack för tips =)
  • Malin 72

BF + 7 idag! Har haft dessa värkar och sammandragningar i 2 veckor nu! Kan ha molande, ilsken värk i ländryggen i timtal samt hemska sammandragningar för att sedan bara sluta =( Gaaah! Alltså inget att klocka än; man märker nog när det är dags...

• Flisan79

Har i stort sätt bara haft värkar i ryggen med båda barnen. Sitter längst ner i ryggen och moler något för *ligt. Börjar klocka så fort sd:n började, värken kom ganska direkt.

• quilla
    lenlag79 skrev 2011-03-30 20:48:26 följande:
    quilla skrev 2011-03-30 20:39:33 följande:
    Vart i ryggen satt era värkar?
    I ländryggen, precis ovanför rumpan mao och strålade nedåt i benen.
  • lenlag79
    quilla skrev 2011-04-01 08:58:16 följande:
    I ländryggen, precis ovanför rumpan mao och strålade nedåt i benen.
    Ok, vid svanskotan ungefär då eller?
  • quilla

Lite över svanskotan tror jag. Kommer inte riktigt ihåg, men då det blev "riktiga värkar" så var det fråga om strålande verk upp till skulderbladen, ner över rumpan och ner i benen, med utgångspunkt i ländryggen. Ett tecken på att det är förlossningsvärkar och inte pin och förverkar tror jag att de blir mer och mer intensiva i styrka. Som en puls ungefär.
    Det är säkert olika från person till person.

Svar på tråden Du som haft/har värkar i ryggen ?!