• Vem vet

Vad kan en julkorg innehålla?

Hej!
    Jag håller på att baka och planera för årets julkorgar

Jag vill gärna ha nya idéer, så skriv ner alla idéer du har

Det behöver inte bara vara ätbara saker, ska även göra en del ljuskorgar och tar gärna emot tips där oxå!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-12-04 21:59:02:
    Hitills har vi fått ihop:

Glögg, polkargris käppar, clementiner i papper, nötter, nötknäckare, ischoklad, pepparkakor, knäck, rischoklad, marsipan, marsipanfigur/gris, lussekatter.
    Ananas, daddlar, tomteblosspaket, en minitomte, julbock, SPA-grejer, hembaktapepparkakor med glasyr,mystiskt the från fjärran öst,vackra doft ljus,
    vackert julgodis både hemgjort och köpt,
    gullig frukt, citronsmör, marmelad, saffransskorpor, chokladbollar med banansmak, fina servetter, badbomber med juldoft, doftpåsar i kanel, annanas, sharon frukt , nötter o kastanjer (ätbara då) grant äpple, röda vinter äpple, kvistar med röda bär, halm (att bädda korgen med), saft, drickbar choklad, sylt,eteriska oljer , rökelse, tvål, hjortronglögg, Physsalis, alla möjliga citrus frukt , melon till då med kanske, nån god senat ,pepparot, korv o ostar.. allt fin packad i fina juliga papper... har du nån som gillar skriva så kan du göra korg med en fin skrivbok,penna, doft papper , små fina godis, karmeller, biobiljetter

Det är massor med saker, men det finns säkert fler roliga idéer

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-12-19 22:08:18:
    Nu finns det bild i mitt galleri

• Svar på tråden Vad kan en julkorg innehålla?
  • mammutten81

Jag brukar göra julkorgar:

Glögg, polkargris käppar, clementiner i papper ( finns ju i affären), nötter, nötknäckare, ischoklad, pepparkakor, knäck, rischoklad, marsipan, marsipanfigur/gris, lussekatter.
    Ananas, daddlar ( om man gillar det, urk..hihi) men ser fint ut, tomteblosspaket, kostar ju typ 10 ;-, en minitomte eller bock.

Nu har jag ju inte exakt allt i en korg, man kn ju välja bland det man gillar mest. :)

• Lola Jämtland

SPA-grejer...du vet ansiktsmasker, krämer, tvålar o sånt...

• Vem vet

Härligt!!!!

Mer idéer

Hittills har jag gjort ischoklad, ska göra en med nötter senare
    citronsmör

På planeringen
    saffransskorpor
    Små lertomtar

• biomedbonus

Detta är mysigt

¤glögg
    ¤hembaktapepparkakor med glasyr
    ¤mystiskt the från fjärran öst
    ¤vackra doft ljus
    vackert julgodis både hemgjort och köpt
    gullig frukt

• Lola Jämtland

Små påsar med lösviktsté.

• Vem vet

Kanske sådan där frukt som är en gul boll, med prassligt lövskal runt sig Förstår någon vad jag menar????

Är den god??? Själv kan jag inte äta den, men jag tycker den ser festlig ut

• mammutten81

doftljus, fina servetter, badbomber med juldoft, doftpåsar i kanel.

• Vem vet

Fortsätt med era fantastiska idéer

Svar på tråden Vad kan en julkorg innehålla?