• Anonym (förkrossad)

Kär i min kollega...

Ska försöka reda ut min snurriga historia;
    För några månader sedan separerade jag från min (manliga) sambo sedan nio år tillbaka. Min närmaste kollega ställde upp massor och fanns för mig. Efter ett tag började jag inse att jag kände massor för henne (har känt mig bi hela livet), oh no, inte bra, men det blev så mycket att jag ändå kände mig tvungen att berätta det för henne. Det visade sig att hon (helt otippat) också kände saker... Men för att komma till problemet så är hon inriktad på den fysiska biten, medan jag vill ha mer... hela personen. Vi har pratat om det och hon har sagt att hon inte är kär och hoppas att jag inte heller är det. Hon har en särbo, (manlig), hon säger sig inte vilja välja...
    Jag känner mig förvirrad och förkrossad då jag har gått från att lämna ett känslokallt platoniskt förhållande till bli olyckligt kär... detaljer, hon är 14 år äldre (super snygg), min kollega, och är tjej.... Vet att jag borde skydda mig och avsluta detta men kan inte då det jag väl får betyder så mycket....
    Hjälp! 

• Svar på tråden Kär i min kollega...
  • Anonym (womenonmymind)

Hej!

Oj det var ju ingen lätt sits du har hamnat i...
    Men spontant känner jag att antingen accepterar du att det är såhär och tar det du kan få av henne så att säga, eller så säger du till henne att jo - du är visst kär i henne och det är svårt för dig hantera det.
    Det kanske kan vara nåt som växer fram hso henne med efter ett tag, vem vet?
    Genom fysisk beröring kan du ju eventuellt väcka andra känslor hos henne...

Lycka till!

• Anonym (...)

Av det du läser känner jag att sista ordet inte är sagt än. Ni kan väl lära känna varandra lite mer, inte utveckla det mot ett fysiskt förhållande direkt utan mer prata kring era respektive känslor och ta ut det ur er kontakt som känns bra för er båda. En relation kan förändras till att hon känner mer än attraktion för dig, eller du kanske flyttar ditt fokus till ett mer sexuellt intresse, eller så lugnar det sig och båda två är nöjda med en vänskapsrelation. Ha lite is i magen och njut av att vara nära henne men förvänta dig en långsam utveckling, åt okänt håll. Tycker du om henne och vet att hon är en bra person, borde det vara möjligt för er att även prata om era resp rädslor för tex att bli sårad, att känna för starkt osv. Lycka till!

Svar på tråden Kär i min kollega...