• 201201232

Varning för Mywear/ICA:s galonställ

Köpte galonställ på Ica för ca. en månad sedan. Jag tvekade lite, men tänkte att det borde duga och att jag inte ska vara märkessnobb... Nu efter en knapp månad på dagis med andra överdragsbyxor också är gummibandet under foten helt söndertrasat. För att ge perspektiv syns det knappt att vinteroverallen är använd på gummibandet och det tidigare galonstället som han har haft sedan dag 1 på dagis är också helt.

Knappast en ok kvalitet. Synd bara att jag inte har kvittot kvar. 

• Svar på tråden Varning för Mywear/ICA:s galonställ
  • cicci85

Prova att reklamera utan kvitto. Jag har köpt regnställ av det märket som har hållt hur bra som helst.

• sarsparis

Ang gummibandet så kan jag rapportera att båda pop overallerna sonen haft har gummibandet gått sönder efter 1 månad. Nu är pop så generösa så det är bara att hämta nya. Denna vintern har det gått åt 4 st. men inte skulle jag varna för pop overallen ändå den den är bra i övrigt.....tycker det är något man får räkna med att gummiband nöts sönder. Inget konstigt enligt mig. men gå tillbaka till ica utan kvitto, de ser ju på märket att den är köpt där. Annars är det lätt att sätta på nya band.

• Lilla Hjärtat

Gummibanden räknar jag mer som "lösöre", de byts ganska ofta härhemma på alla möjliga märken av utebyxor/overaller. Hade nog inte ens övervägt att reklamera för en sån sak. Hänger ju på hur barnet rör sig, vad de har för skor/stövlar och om de går mycket på grus/sten, då slits det ju mer.

• 201201232
    sarsparis skrev 2011-03-29 20:39:42 följande:
    Ang gummibandet så kan jag rapportera att båda pop overallerna sonen haft har gummibandet gått sönder efter 1 månad. Nu är pop så generösa så det är bara att hämta nya. Denna vintern har det gått åt 4 st. men inte skulle jag varna för pop overallen ändå den den är bra i övrigt.....tycker det är något man får räkna med att gummiband nöts sönder. Inget konstigt enligt mig. men gå tillbaka till ica utan kvitto, de ser ju på märket att den är köpt där. Annars är det lätt att sätta på nya band.
    Jag har aldrig varit med om att gummiband har gått sönder tidigare? Och då är det mest lindex/didriksson vi har kört med och inte några extremt dyra kläder. Låter väldigt märkligt att de inte ska hålla en säsong i alla fall. Och overallen har ju också varit på samtidigt och varit utsatt för exakt samma slitage. 
  • JAG är BÄST
    201201232 skrev 2011-03-30 08:30:47 följande:
    Jag har aldrig varit med om att gummiband har gått sönder tidigare? Och då är det mest lindex/didriksson vi har kört med och inte några extremt dyra kläder. Låter väldigt märkligt att de inte ska hålla en säsong i alla fall. Och overallen har ju också varit på samtidigt och varit utsatt för exakt samma slitage. 
    Har haft gneis overall i vinter till trollet efter bara knappa 1mån användande så var snörerna av,,men som en annan sa i tråden så skulle jag inte gå ut med en VARNING för en sån sak.

Annat om dom spruckit bara sådär typ är en annan femma. Kostar bara 10:- att köpa nya gummiband på en tygaffär.
  • maadicken

men det är väl inget konstigt att gummibanden går sönder klart att dom slits oavsett märke. vissa märken har lite tjockare gummiband och då tar det bara längre tid.
    gummibanden på sonens pop skalbyxor blev slitna snabbt, men det betyder ju inte att byxorna är dåliga. mycket vasst grus ute nu...  gummiband är utbytbara, och ofta finns det knappar i byxorna där nya ska sättas fast. undrar om det inte är så i sonens galonkläder från ica maxi med.

♥ (¯`°?.¸ ♥ LUKAS, mitt alldeles egna lilla mirakel - 070222 ♥¸.?°´¯) ♥
  • 201201232

Jag var tvungen att titta på de gamla galonisarna. Banden är fastsydda och ej utbytbara samt hela. Samma sak på de gamla fodrade galonisarna. Självklart syns det på gummibanden att plaggen är använda över ett år och de är lite tunnare, men de har inte fransat upp sig och gått sönder. Jag antar att vi har helt olika krav på ytterkläder, jag förväntar mig att det håller en säsong på normalt slitage, inte att det går sönder efter att ha hängt på dagis en månad och inte ens blivit använt varje dag....

Svar på tråden Varning för Mywear/ICA:s galonställ