• LeiaBus2010

    Någon som blev gravid av att ha sex INNAN ägglossning?

    hej!
    Som rubriken lyder, finns det någon här inne på fl som varit med om eller vet sig med att ni blev gravida..
    "den gången ni hade sex innan ägglossning?"

    Jag har en dotter på lie mer än 6 månader och jag fick denna månaden för mig att jag hade mensen senare än vad den var :/ Vi har inget preventivmedel då detta inte är bra för min kropp.... men enligt min kalender hade jag mens den 13 mars.. visst detta är orelevant nu,

    Själva saken är att jag har ägglossning IDAG..just nu
    J
    ag känner det mycket väl, det började kännas igår... och jag känner det alltid mycket starkt... vi hade sex den 26 tror jag det var..
    Hur länge kan egentligen spermierna leva i dig?
    såå.. detta ger oss en marginal på 2-3 dagar... kan det bli något då.. hmm

    Någon som vet med sig att ni blev gravida när ni hade sex innan äl?
    Är nyfiken på den procentiella chansen kan man väl säga.. inte om jag KOMMER bli gravid eller inte och jag vill även säga att det är inte ett val att bli det... för tidigt som sagt...
    Svara gärna :)
    Alltså jag vill inte ha svar som lyder " Vänta och se"...
    Jag vill veta hur många som vet med sig att ha blivit gravida av sexet innan äl...

    Bara för att man är nyfiken av naturen Solig

    Tacksam för svar! :) {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Någon som blev gravid av att ha sex INNAN ägglossning?
  • babyMoi

    Hej!
    Rent fysiskt kan du inte bli gravid innan du har ägglossning. Det är ägget som lossnar som ska träffa på en spermie och därefter gro vidare till en liten bebis... detta kanske du visste men det är svaret på din fråga.

    Däremot är jag inte säker på att vi kvinnor alltid känner det vi tror att vi känner, dvs det du tror är ägglossning kanske är äggledaren som tar emot ägget, dvs att ägglossningen redan skett osv. Jag känner också av ägglossningen varje månad, trodde jag, tills jag fick reda på att jag antagligen inte ens har ägglossning varje månad, så så fel hade jag .

  • LeiaBus2010

    tack för svar :) Jo klart jag visste det du skrev, ;) Men jag menar inte så självklart,
    jag menar om det finns någon som vet med sig att sexet dom haft någon dag innan ägglossning lett till graviditet såklart ;)

    Jo, jag vet att det är ägglossning, jag har det varje månad, har kollat upp det, iaf efter senaste graviditet och förlossning ..jag får hemska smärtor varje månad ända fram till mensen kommer då lättar det... :/

  • Lowika

    Alltså man blir inte gravid innan ÄL, men om man har sex 2-3 dagar innan ÄL kan man mycket väl bli gravid ja, eftersom de små simmarna kan leva i några dagar. Man har ett fönster på några dagar där man kan bli gravid om man har sex.

  • Hoppfull84

    fast det babymoi säger stämmer inte riktigt när väl spermierna nått äggledaren kan de ligga där och vända bekvämt i 2-4dagar.

    vi försökte bli gravida men jag skulle vara bortrest fre-sön( äl lör, ev söndan), vi hade "bebisverkstad" på onsdag och torsdag kväll och det gickk alldeles utmärkt! är nu i v 31.
    så visst kan man bli gravid när man sexar dagarna innan ÄL! själva befruktningen sker ju inte förrän vid ÄL, men som sagt spermierna kan ligga och vila i några dagar i äggledaren och invänta ägget.

    förstod inte på din TS om du ville vara gravid el ej, men om du inte vill vara det så är det ju enkelt ordnat.
    vill du vara säker på att inte bli gravid nu i dagarna  så köp dagen efter piller på apoteket. om du har ÄL nu så har det ju knappt ens hunnit dela sig om nu  någon spermie skulle ha prickat in ägget.

    om du vill vara gravid så blir det till att vänta två veckor och testa då.
    lycka till

  • LeiaBus2010
    Hoppfull84 skrev 2011-03-29 09:33:44 följande:
    fast det babymoi säger stämmer inte riktigt när väl spermierna nått äggledaren kan de ligga där och vända bekvämt i 2-4dagar.

    vi försökte bli gravida men jag skulle vara bortrest fre-sön( äl lör, ev söndan), vi hade "bebisverkstad" på onsdag och torsdag kväll och det gickk alldeles utmärkt! är nu i v 31.
    så visst kan man bli gravid när man sexar dagarna innan ÄL! själva befruktningen sker ju inte förrän vid ÄL, men som sagt spermierna kan ligga och vila i några dagar i äggledaren och invänta ägget.

    förstod inte på din TS om du ville vara gravid el ej, men om du inte vill vara det så är det ju enkelt ordnat.
    vill du vara säker på att inte bli gravid nu i dagarna  så köp dagen efter piller på apoteket. om du har ÄL nu så har det ju knappt ens hunnit dela sig om nu  någon spermie skulle ha prickat in ägget.

    om du vill vara gravid så blir det till att vänta två veckor och testa då.
    lycka till
    Det var just detta svar jag var ute efter :) TACK

    Som sagt, jag VET att man inte blir gravid innan äl, jag ville veta om någon haft sex inann äl och PRICKAT , förstår ni, hehe.

    Det är varken eller här... jo jag skrev att vi har en dotter på 6 månader och det känns lite väl tidigt, vill egentligen inte, men kommer det så är det välkommet...

    Fler som lyckats prcka rätt dagarna innan äl?
    eller är den procentiella chansen för det låg?
  • LeiaBus2010

    CITERAR

    Någon som vet med sig att ni blev gravida när ni hade sex innan äl?
    Är nyfiken på den procentiella chansen kan man väl säga.. inte om jag KOMMER bli gravid eller inte och jag vill även säga att det är inte ett val att bli det... för tidigt som sagt...

    (Menar alltså om ni blev gravida SEN EFTER att ni haft samlag några dagar INNAN äl och nej det är inte ett val att bli gravid just nu, men det är helt klart välkommet om det blir så )
     {#emotions_dlg.flower}

  • Anonym (jag)

    Jag blev gravid av att ha sex innan äl. Tror det var 3 dar

  • redneck girl

    jag har blivit gravid på det mest konstiga tillfällena på en månad. spermier överlever i flera dagar om de har lite kvalite .


    Jag vet just ingenting om sex.Jag har ju varit gift mest hela tiden;)
  • LeiaBus2010

    Oj oj. haha, ja nu är det ju knappt 3 dagar sedan vi hade sex och jag har äl just nu.....
     hoppas ju inte på att det är en stark rackare som överlever dock,
    men är nyfiken på hur ofta det sker att man blir gravid av att haft sex några dagar innan ägglossningen, hur ofta och hur vanligt är det liksom? :P

  • redneck girl
    LeiaBus2010 skrev 2011-03-29 09:51:58 följande:
    Oj oj. haha, ja nu är det ju knappt 3 dagar sedan vi hade sex och jag har äl just nu.....
     hoppas ju inte på att det är en stark rackare som överlever dock,
    men är nyfiken på hur ofta det sker att man blir gravid av att haft sex några dagar innan ägglossningen, hur ofta och hur vanligt är det liksom? :P
    jag har det. har även blivit gravid att ett sprut på musen vid äl.jag har lätt för att bli gravid. säger typ slurp och så är det gjort .
    Jag vet just ingenting om sex.Jag har ju varit gift mest hela tiden;)
Svar på tråden Någon som blev gravid av att ha sex INNAN ägglossning?