• skippy

Hur lång tid tog det för er att gå ner efter förlossningen?

Har fortfarande 7kg kvar att gå ner nu ammar jag inte och det kan kanske bero på det att vågen står stilla, hur lång tid tog det för er att gå ner efter förlossningen till den vikt ni hade innan. Mina andra graviditeter har det bara tagit ca 2 veckor sen var det borta men nu står det stilla kan bero på att jag är äldre eller vad vet jag.

• Svar på tråden Hur lång tid tog det för er att gå ner efter förlossningen?
  • La Lola

Några dagar med nr 1 o max 1 mån med nr 2.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Petra123

Runt en månad. Med första ammade jag i 3 veckor och gick ner 12 kg på de veckorna (Gick upp 9 kg). Denna gången ammar jag inte, men har gått ner 13 kg på 3 veckor ändå( gick upp 4 kg). Kan bero på att jag sköter allt själv med, så man rör sig ju en hel del.

• skippy

Måste nog börja tänka på vad jag stoppar i mig... men det är ju så gott med allt onyttigt.

• Cocco

Jag är inte nere än men å andra sidan så var jag väldigt smal och tränade 5-6 ggr i veckan förut.

• Petra123
    skippy skrev 2011-03-29 09:32:31 följande:
    Måste nog börja tänka på vad jag stoppar i mig... men det är ju så gott med allt onyttigt.
    Man kan allt unna sig lite gott, men bara man rör sig också
    Jag kör visserligen nolltolerans sen denna förlossningen, för jag behöver banta ändå. Bara man ger sig den på det, så går det.
  • MammaHela

Låg på +45 kg vid förlossningen, ligger nu +20 sen innan förlossningen. Dottern blir 11 i sommar

T är bra på att laga trasiga hjärtan.....
  • phoennah

Förutom att jag så klart gick ned en kluns direkt efter förlossningen har jag stått helt still. Trots att jag helammar och äter som en normal människa. Bebisen är tre månader. Alla går inte ned utav amning.

Svar på tråden Hur lång tid tog det för er att gå ner efter förlossningen?