• Majras

Behöver barn pass eller id för att resa inrikes med en förälder?

Har pass till lilltjejen men till stora killen har passet gått ut. Barnen är 3 och 6 år och jag funderar på att flyga Gbg- Sthlm... Behövs det pass då eller räcker det med att jag har id eller pass?

• Svar på tråden Behöver barn pass eller id för att resa inrikes med en förälder?
  • Åssi

Inrikes behöver man väl aldrig pass??? (varken barn eller vuxen)

• Frontline

Pass inrikes behövs inte men jag kan tänka mig att du behöver nått som bevisar att du är anhörig till barnen

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Elli47

Behövs inte något som bevisar att man är anhörig heller...

• Anksan

Tar du tåget samma sträcka så behöver du ju inget sådant. Vore ju konstigt att man skulle behöva det bara för att man väljer annat färdsätt. Kan man tycka iaf...

• skorpionen80

Varför skulle du behöva pass för att resa mellan två städer?

• MrSmith

TS undrar om barnen behöver ha ID kort då körkortet eller en vanligt ID kort är ovanligt hos 6 åringar utan de oftast endast har ett pass som idhandling. Vet ej dock men kolla med flygbolaget bara att dra iväg ett mail så får du rätt svar snabbt.

• MrSmith

Så snälla sluta fördumma TS hon/han fattar att de inte behöver passera gränskontrollen mellan Gbg och Sthlm.

• Elli47

Man behöver inte ha pass/id för sina barn på inrikesflyg och man behöver inte heller något som bevisar att man är anhörig till barnen, däremot måste man själv kunna identifiera sig.

Svar på tråden Behöver barn pass eller id för att resa inrikes med en förälder?