• puss

varför är så många heterosexuella? ang att välja kön på sin partner

?

"att välja kön" på sin partner anser väl alla vara en ok sak att göra.

men varför ska det vara så givet att man passar bäst ihop med det motsatta könet, om det nu är så som folk skriver, att det är Personlighet och inte Kön som är avgörande?

tex välja kön på barn-diskussionen. man vill tex ha en son av särskilda skäl. då bombas man med svar "en tjej kan också spela fotboll, vad gör du om sonen vill dansa balett då", osv.
    samma människor som svalt heteronormen med hull och hår.

jag undrar, varför är kvinnor så ute efter att fånga en karl (och vice versa)? vad är det man söker då för egenskaper som bara en man (/kvinna) har?

up yours
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-29 20:21
    "könet säger inget om hur barnet är som person" heter det ofta.
    vid vilken ålder blir kön en egenskap?
    vill man ha en partner eller ett kön? är det jämförbart med frågan "önskar man sig ett barn eller ett kön?" i barn/kön-debatten?
    gillar man de etablerade könsrollerna om man säker en motkönad partner, är det den "egenskapen" som är önskvärd?
  • Svar på tråden varför är så många heterosexuella? ang att välja kön på sin partner
  • Här och nu

Att vara intim med en tjej lockar mig inte, så varför skulle jag leta efter en?

• Philippa

För att jag attraheras inte av en vagina såklart.....

• Blygdläppen

Fast jag tycker det är rätt gay med män som dansar ballett.

• puss
    Philippa skrev 2011-03-29 13:22:12 följande:
    För att jag attraheras inte av en vagina såklart.....
    nej, tacka vet jag en snygg pung
    allvarligt: en djup relation är mer än vad man attraheras av.
    man väljer en partner man älskar och passar ihop med. dessutom måste man inte glo upp i vaginan på folk bara för att man är ihop.
    up yours
  • Blygdläppen
    puss skrev 2011-03-29 13:25:48 följande:
    man väljer en partner man älskar och passar ihop med. dessutom måste man inte glo upp i vaginan på folk bara för att man är ihop.
    Med den logiken kan jag ju lika gärna bli ihop med min syster som jag älskar mest av allt i hela världen.
  • puss
    Här och nu skrev 2011-03-29 13:20:30 följande:
    Att vara intim med en tjej lockar mig inte, så varför skulle jag leta efter en?
    första gången du knullade med en man, var det underbart och ljuvligt?
    up yours
  • Här och nu
    Jag vill ha en partner som jag kan göra allt med inkl ha sex o få barn.
  • puss
    Blygdläppen skrev 2011-03-29 13:27:11 följande:
    Med den logiken kan jag ju lika gärna bli ihop med min syster som jag älskar mest av allt i hela världen.
    hur du får det till logiskt får stå för dig. enbart.
    up yours
  • Philippa
    Visst, men har ju förhoppningsvis ett sexuellt förhållande och då vill jag inte ha sex med en tjej....
  • puss
    Här och nu skrev 2011-03-29 13:27:23 följande:
    Jag vill ha en partner som jag kan göra allt med inkl ha sex o få barn.
    ok
    up yours
Svar på tråden varför är så många heterosexuella? ang att välja kön på sin partner