Tillbehör till hamburgare med bröd
Vad måste man absolut ha för tillbehör till hemmagjorda hamburgare med bröd?
Släng in alla era tips...
Vad måste man absolut ha för tillbehör till hemmagjorda hamburgare med bröd?
Släng in alla era tips...
Cheddarost är nice, sen brukar jag klicka på lite creme fraiche chili/paprika Sen gör ju rödlök sin del också.
Vill man ha der riktigt matigt är det gott med stekt ägg och en baconskiva på.....
Ost, bacon, tomat, dressing, saltgurka o hemgjorda pommes lr klyftpotatis.
Ost, gurka, tomat och dressing.
Blue cheese, tomat
hemmagjord hamburgerdressing (arla.se/Default____17653.aspx) eller kavlis färdiga
gurka
en rejäl ostskiva (gärna cheddarost)
isbergssallad
tomat
ketchup
rå lök
Rå lök,avocado,tomater, knaprigt bacon och jhonnys senap
rå lök, sallad, annanas, bacon, creme fraiche, tomat, senap, ketchup, en stor skiva ost kanske en god dressing
valen är många
Brukar ha en hemgjord dressing. Antingen blandar jag cr.fraiche m lite majo,vitlök,chilisås,salt o peppar....lr så smular jag i lite fetaost(lite hackad rödlök) i cr.fraiche..oxå kalasgott.
Ost
gurka - både färsk och ättiksgurka
rå skivad lök
skivad tomat
sallad
vitlöksmajonnäs
chilisås eller ketchup (både och här för att glädja alla)
gärna guacamole som alternativ till vitlöksmajonnäsen
gärna klyftpotatis eller allra helst riktiga hemfriterade stora pommes - om man är lycklig nog att äga en fritös.
Guacamole o salsasås är favoriter härhemma. =) Sen vilka grönssaker man vill ha till det.
Jag brukar ha:
bröd
ruccolasallad
ketchup
rostad lök
tomat
(vege)burgare
ost (helst nån sån där sliskig amerikansk färdigskivad ost)
ananas
lök
hamburgerdressing
och sen lite pommes frites bredvid.
Behöver jag säga att jag bara orkar en med allt det där på?
Sambon kör utan ananas
och barn kör bara bröd, ketchup, hamburgare och ananas.
Själva hamburgaren ska vara av kycklingfärs och gärna fullkornsbröd. Kalkonbacon, skivad tomat, sallad, lökringar, hemmagjord hamburgerdressing, ketchup, senap, ostskiva och ättiksgurka i hamburgaren.
Till hamburgaren vill jag ha klyftpotatis eller stora tjocka pommes, coleslaw och pickles.
Jag har tomat, gurka, dressing, ketchup, bacon och BBQ-sås. Jag brukar också göra med lövbiff istället för köttfärs"biff". Mm, nu blev jag sugen =)
Rödlök, ost, hamburgerdressing, ketchup. Och isbergssallad!
Hemmalagad hamburgerdressing (Vi brukar göra en "snabbvariant" med majonäs, lite hackad lök, chilisås, bostongurka, paprika, chili, peppar.. .mycket godare än den köpta!)
Ananas
Ost (på hamburgaren då så den smälter)
Bacon
Isbergssallad
Tomat
Senap (Johnnys!)
Ketchup
Smörgåsgurka
Lök
Sallatsblad
Skivad tomat
Skivad lök