• Lejonhona87

Någon som fått reda på sent att dem väntat tvillingar?

Hej,
    Jag är lite fundersam angående tvillingar. Är vi vecka 35 just nu. Fick reda på att vi väntar en på rul. Men jag har en lite större mage än normalt. Dels på grund av ärfliga skäl. Men folk brukar säga till mig, "det där måste vara tvillingar". Jag säger då att nej, inte enligt ultraljudet. För inte kan dem väl missa en till? Eller kan den ena gömma sig bakom den andra?

Både jag och min sambo har tvillingar i släkten hör till saken.
    Nu behöver det ju inte vara så, men skulle det ha missats eller så, man vill ju veta.?! Eller funderar jag bara i onödan?
    Våran barnmorska borde väl känna om det ligger en eller två, eller det kanske är svårt? Tänkte också på när hon lyssnar på hjärtljuden, han har väldigt starka hjärtljud sade hon vad nu det innebär.

Vad tror ni?
    Och sen det här med magmåttet, ni som väntar tvillingar vilket magmått har ni/hade i min vecka ca?

Tacksam för svar :)

• Svar på tråden Någon som fått reda på sent att dem väntat tvillingar?
  • Vickan I

Ingen expert men kan verkligen inte tro att man kan missa en bebis vid rul. Då har de ju redan hunnit bli ganska stora!

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Anna4

Min kollega fick veta det på fl, när första var ute märkte bm att det fanns en till där inne. Snacka om chock! Detta var dock ca 20 år sedan så det har ju hänt en del med tekniken kan jag tänka mig :)

• mum27

Hm har MYCKET svårt att tro att en bm skulle missa det. Dels magmåttet dels hörs två fosterljud och  när hon lyssnar på dem. Jag är iof bara i v 24 med två men magmåttet är ungefär som när jag var i v 31-32 med en och jag var stor även då.
    Var glad över din enling ...Lycka till 

• Mamma till 3 M

livmodern är ju mycket mycket större så bm skulle nog kännt dfe för länge sen :) mitt magmått var 36 i v 27-28.. =)

• Lejonhona87

Okej, ja det är klart jag är glad för våran lilla.  
    Men ville bara höra lite åsikter kring det. Lite jobbigt att höra varje dag, oj vilken stor mage, det måste vara två! Hur tänker folk egentligen? 

• Billabong

Nej, jag tror inte heller att det är tvillingar. Det borde din BM märkt dels vid RUL och dels vid alla kontroller efteråt.
    För att svara på din konkreta fråga så var mitt SF-mått i v 35 (34+1) 40 cm.

Allt folk kommer med korkade kommentarer kan man dock inte göra mkt åt, tyvärr...

• Anna4

Jag får alltid frågan om det är två :( Min mage brukar ligga strax under men jag blir stor fort o det brukar jag få höra :(
    Gravid med fjärde nu :)

• karet

Min syster hade en kund som kom in för ett par år sen med två barn i ungefär 2-årsåldern. Min syster frågade vad de hette och fick svaret att de hette Rafael och Rafaela. Självklart såg min syster lite konfunderad ut så kunden förklarade snabbt att "Vi hade bestämt att om det blir en flicka ska hon heta Rafaela och blir det en pojk ska han heta Rafael, på förlossningen så kom det två, de hade missat det på ultraljudet, så det var väl lite chockartat de fick namnen".
    Så jo, det kan hända. De hade legat så de skymt varandra.

• Vilya

Med tvillingarna hde jag ett sf-mått på 40 cm i v. 35 :)

• Lejonhona87

Okej, jag har ett sf mått på 36 nu i vecka 34+4. Men han kanske inte växer så mkt mer nu. Jag menar sånt är väl också olika? Att organen och allt sådant mognar mer nu på slutet. Medans vissa kanske växer mest på slutet.

Svar på tråden Någon som fått reda på sent att dem väntat tvillingar?