Hej! Min 5-åring hade mollusker på ena sidan bålen, ryggen, ner mot låren, rumpan, i armhålan och på ena armen i drygt ett år. Vi provade allt möjligt: lactacyd, thuja (både åt och baddade), molkosan (1 gång, hade aldrig använt det om jag visste att det skulle svida så vansinnigt), mm mm. Vi gav upp och de försvann som tur var av sig själv till slut. Jag var jättelättad naturligtvis men upptäckte snart att min andra pojke hade fått dem på ena handen och armen, och de spred sig som elden. Jag trodde jag han hade klarat sig, men icket.
Det här var när jag nojade över svininfluensan som värst och körde med alla möjliga huskurer som jag kunde hitta på nätet, däribland joniserat silver (omdiskuterat). Hur som helst så hade jag mailat försäljaren när 5-åringen hade sina mollusker och frågat om flytande silver kunde hjälpa men inte fått något svar, så jag lät flaskan vara. Några veckor efter att jag upptäckte dem på storebror fick jag ett mail där det stod att det går utmärkt att behandla mollusker, dränk en "tuss" och tejpa fast på dem och låt verka över natten tills de är borta. Eftersom det var utvärtes tvekade jag inte att prova. Jag ljuger inte, efter två-tre dagar såg jag resultat och efter en vecka fanns det inte ett spår efter några mollusker. Lillebror har små, små ärr efter sina.
Hade han haft långvariga besvär så hade jag lika gärna trott att de skulle försvunnit ändå men det här var efter att han hade haft molluskerna mindre än en månad.
Ok, jag ville bara berätta hur vi blev av med eländet. Lycka till!