Leverbiff
Faan faan har råkat äta 2 Leverbiffar!!
Är det kört nu ??????
Faan faan har råkat äta 2 Leverbiffar!!
Är det kört nu ??????
Lägg av..
:( bara orolig!!
Ja, det är helt kört! Ditt barn kommer att födas med fyra armar och nio ben.
...........NEJ DET ÄR INGEN FARA! Läs kostråden igen.
Ja får lov att göra de!!
Hur kan man råka äta 2 leverbiffar? Snubblade du och landade på dem med munnen öppen och de bara slank ner eller?!
Fick veta efteråt att man inte ska äta de!!! Kan ge fosterskador
Fick veta efteråt att man inte ska äta de!!! Kan ge fosterskador
Men helvete! Ge fan i att vara så jävla spydiga och otrevliga mot en som är uppenbart orolig. Alla har vi varit oroliga över någonting under våra graviditeter, särskilt kostråden är ofta ett stort orosmoment. Varför inte bara vara trevlig och svara istället för att käfta?
TS, nej det är ingen fara med 2 leverbiffar. Undvik lever under resten av din graviditet bara ![]()
Jag älskar leverbiff och råkar veta att leverfärs inte innehåller jättemycket lever. Du kan säkert äta 2 om dagen resten av graviditeten utan fara. Men låt bli för säkerhets skull.
Jag åt leverbiff med mening, hade läst mycket om det innan, det är inte hela världen. 2 biffar är inte
så mycket heller, kanske bara 150gram. Beror ju så klart på storleken, och det kommer inte att skada
ditt barn, det vore en sak om du åt det varje dag. Då kanske du skulle få i dig för mycket a vitamin
eller vilken det nu var som inte var bra att få i sig i stora mängder.
Men leverbiffar får man väl äta? Den innehåller inte så mycket lever o a-vitamin. Vad jag vet är det lever (köttbitar) man inte ska äta. O även om det varit det tror jag aldrig att det skulle spela någon roll om det varit en gång.