• Blivande SuperMorsa

Hur länge måste jag ladda ny iphone innan jag kan använda den??

Jag hittar inte i anvisningarna om just laddningen. Måste den laddas ett dygn innan jag kan börja använda den?

• Svar på tråden Hur länge måste jag ladda ny iphone innan jag kan använda den??
  • 84 Anna

Nu för tiden brukar man inte behöva ladda mobiler mer än fullt innan använding. Om detta även gäller just iPhone kan jag däremot inte svara på.

• MrsXaipho

Haha.. Oftast så är dem fabriksladdade nu så man kan använda dem direkt vid köp..  =) 

• Blivande SuperMorsa

En fråga till då....jag får inte upp "säker borttagning" av USB när iphonen är ikopplad. Är det bara att dra ut iaf eller?

• a mor

Vill du få bra batteritid så bör du ladda ca 16 timmar första gångerna. Många klagar på att batterierna måste laddas ständigt, och det beror oftast på att dom aldrig ger batterierna nog med tid i laddaren i början. Sedan bör man göra det då o då. Dessutom bör du slå av telefonen helt ut i mellan. Gör du inte det så äär risken stor att den börjar låsa sej och tjafsa.
    Nu finns det säkert vissa som tycker att jag har helt fel, men för mej har dessa skötselråd gjort att jag är väldigt nöjd med både prestanda och felfrihet. 

• Blivande SuperMorsa
    a mor skrev 2011-03-29 20:05:48 följande:
    Vill du få bra batteritid så bör du ladda ca 16 timmar första gångerna. Många klagar på att batterierna måste laddas ständigt, och det beror oftast på att dom aldrig ger batterierna nog med tid i laddaren i början. Sedan bör man göra det då o då. Dessutom bör du slå av telefonen helt ut i mellan. Gör du inte det så äär risken stor att den börjar låsa sej och tjafsa.
    Nu finns det säkert vissa som tycker att jag har helt fel, men för mej har dessa skötselråd gjort att jag är väldigt nöjd med både prestanda och felfrihet. 
    Ok! Bra att veta! Den får ligga och ladda till i morgon då! =)
  • Laurora
    fast det du säger gäller inte oden typ av batteri som ts har i telefonen, så det du säger är fel-

Dessutom har laddningen inget med prestanda att göra, ja, du har jättefel. Det finns ju inget som stödjer det du påstår.
    http://www.apple.com/batteries/
  • MrsXaipho
    Jag är likadan..  :)  Men min iphone måste laddas nästintill varje dag iaf, beror ju på hur mkt man flipprar på dem, ojag sitter typ alltid på internet med min så min batteritid är nog inte den bästa.. Men mig gör de inget att jag måste ladda vare kväll eftersom jag maxar min under dagarna.. Tungan ute

Iphone i sig är väl känd för att ha sämre batteritid än andra mobiler.. :)  Men en bra telefon iaf, de finns ju en FL app så man behöver inte "missa" ngt bara för att man inte har datorn framför sig.. ;)
  • a mor
    Laurora skrev 2011-03-29 20:15:18 följande:
    fast det du säger gäller inte oden typ av batteri som ts har i telefonen, så det du säger är fel-

Dessutom har laddningen inget med prestanda att göra, ja, du har jättefel. Det finns ju inget som stödjer det du påstår.
    www.apple.com/batteries/
    He he, jag viste det skulle komma.  Nåja, var och en gör och tycker som den vill. 
Svar på tråden Hur länge måste jag ladda ny iphone innan jag kan använda den??