Jag är sjukt nöjd med min City Elite! Visst är den stor och tar plats även i nedfällt läge så att säga, men betydligt mindre än min gamla Emmaljunga som jag kånkade fram med + att City Eliten är SÅÅÅÅ mycket lättare att vara ute och gå med (bor på landet), och jag är lång (180cm) vilket innebär för mig en härlig promenadhållning för kroppen. Min son bara älskar den, och så fort den är inne så kryper han upp i den och myser. Plastig tycker jag inte att den känns, utan snarare robust! Ordentlig stomme och ja, visst kan tyget ses som plastigt kanske, men det är sanslöst hållbart (då min son står och klättrar i den som sagt). Enda problemet jag har haft är att min modell är från 2009 och då hade de en hårdare plast i fönstren på suffletten, vilket sprack då det blev minus 20 grader förra vintern. Men jag ringde Babyjogger, och de skickade ut ny plast för mig att sy in (de erbjöd sig att sy in den själva, men då skulle jag ha skickat bort suffletten vilket jag valde att inte göra då jag behöver den). I utbyte mot att jag sydde i plasten själv så fick jag lite tillbehör till vagenen så jag är som sagt såååå nöjd med mitt val av vagn!
Vad gäller din fråga om att sitsen blir smutsig, så kan jag säga att jag inte märkt av detta. Tyget är så lätt att få rent om det blir smutsigt, och om det kommer lera eller något liknande på den så är det bara att låta det torka (eller ta en våt trasa direkt och torka rent), och sedan borsta bort det. Har inte fått en fläck på mitt tyg och jag har en vagn i färgen "tan", dvs. ljusbeige. Korgen under sitsen har hållt, och likaså de nät som finns på ryggen av sitsen. Och den är så smidig att fälla ihop.
Kom på det att om hjulen har varit riktigt smutsiga så har jag tagit av dem och lagt dem på mattorna i bilen istället för i bagageluckan för att minska nedsmutsning. Som sagt så är den lätt och smidig och hjulen kan tas av lätt och klickas i ännu lättare.
Såg att ditt inlägg kom in för ett tag sen så du har säkert redan köpt vagn, men jag ville i alla fall säga mitt!