Mamma till Psysiskt sjukt barn, ge mig styrka!
Man säger, att sjukdomar i själen, är som alla andra sjukdomar? Men det är de inte. Får inte barnet en "diagnos", kan det bli en evig kamp, nej ett skrik på hjälp. Pga. ett litet misat "kriterie", har mitt barn fått lida, SÅ mycket i onödan. Vem Skall hjälpa henne? Jag är ju inte kapapel, hon vill inte ta emot min hjälp. Jag har varit med henne så mycket jag kunnat. På alla besök på bup, på alla möten, på alla samtal. Mitt barn är psykiskt sjuk. Jag vet att det är genom förbannat arv, på bådas sidor. Men Hon slog igenom som "ett stacarks offer", Åhh som jag förbannar de generna!
Själv har vare sig jag eller hennes pappa, drabbats av det, vi är alldagliga människor som är positivt lagda i personligheten. Alla våra andra 4 barn mår bra, och har inte haft några svårigheter.
Nu har jag, som är hennes mamma, så gott som "gått in i väggen". Jag är med henne på bup varje dag, men jag måste också jobba, jag/ vi har inte råd att sjukskriva oss, då vi båda bara har skitlöner. Jag vet inte hur jag skall hantera detta, jag är totalt förvivlat. Mitt stackars lilla barn, har en mamma, som inte orkar, jag har nog gått in i väggen. Snälla någon, ge mig styrka och råd.