• Joico

Färgade brunt (igen), blev grådassigt/grönt

Jag har precis färgat håret och valde en brun nyans, åt det askiga hållet. Har fått höra att jag passar bäst i såna nyanser - jag har själv alltid valt lite åt det guldiga annars.
    Jag hade brunt hår även innan.

Men resultat!? Håret är liksom grådassigt och jag kan nästan ana lite grönt tror jag. Det är förjävligt Jag använde en färg som håller upp till 8 veckor. Har hört att blont hår lätt kan bli grönt om man färgar det brunt, men mitt hår var ju redan brunt. Vad hände? Vad gör jag åt det?

• Svar på tråden Färgade brunt (igen), blev grådassigt/grönt
  • Bonsaiii

Om du tänker att askiga färger går åt det blåa hållet och din bruna innan åt det guldiga alltså mot gult. Blått+gult

• Laurora

välkommen i klubben, jag skulle färga mitt guldblonda hår askblont i lördags, tog nog fel förpackning för jag fick färgen mossgrönt istället. KUL att gå till jobbet med grönt hår?

• Bonsaiii

Innan man lägger i en askig färg i ett guldigt måste man neutralisera det...

• Joico

Det var ju inte synbart guldigt... men visst, guldnyans. Jag har ny blåst, plattat och stylat håret. Det är inte fullt så illa som det verkade till en början. Det är lite dassigt i färgen men iomed att det är en toning bara så får jag göra några inpackningar och hoppas på att de blir lite bättre

• Liddi

Testa att skölja håret i askorbinsyra och vatten. 

Alexander 090210
  • Karolinan01

Jag kan rekommendera Revlon colour bomb som är en inpackning och toning i ett. Finns i många olika färger så det bör finnas någon som kan neutralisera och/eller förstärka det bruna. Kostar cirka 210:- kronor, verkningstid 3 minuter och räcker i 10-15 tvättar beroende på hårlängd.

Svar på tråden Färgade brunt (igen), blev grådassigt/grönt