• mittenavapril

Vart hitta en mini lekstuga?

jag söker efter en liten lekstuga till dottern som är 3 år. vi har en liten uteplats och därför söker jag efter något som är ca 1 x 1,5 m.
    Vet något vart jag kan hitta nåt? Antingen i trä eller plast.

• Svar på tråden Vart hitta en mini lekstuga?
  • TheMother

Kolla på cheapy.se
    De har en väldigt liten lekstuga, som är kanske 6-kantig och med konformat tak,
    Var iväg till butiken vi har här idag faktiskt, för att kolla på just lekstuga, och de hade den uppställd. Kostade 3000.

• TheMother

Nehe, kollar på deras hemsida nu och den jag tänker på finns inte med på hemsidan, konstigt nog.

Sen finns det ju en liten liten stuga med "sned dörr", typ som en halv romb, eller vad man ska kalla det, i formen upptill. Den kan jag tänka mig uppfyller storlekskravet, dock väldigt osäker på vart jag sett att de säljer den. Ev var det på bauhaus.

• klara07

ToysRus hade många olika i plast förra sommaren.

• alvide

Om ni har en väldigt liten tomt. Så kanske ni inte vill ha den så länge? Om man köper en liten så blir användningstiden kortare oxå då det inte blir lika roligt när dottern blir lite äldre.
    Vår tomt är 64 kvm och vi köpte en lekstuga i vanlig storlek. Så mycket mer tar den inte plats än de små.
    Man får tänka på att när man köper i trä så kostar takpapp, färg, gund en hel del.
    Vår lekstuga som är i vanlig storlek kostade 5000 kr och sen gick det andra på 2500 kr (färg, grund, takpapp mm).
    Om ni ändå funderar på den lilla kolla så verkligen så att spis, bord och stolar får plats därinne. Annars blir det lite tråkigt.

• mittenavapril

Vår tomt är 5 kvm, så det finns inte plats för något annat än en liten. Att dottern kommer vaäxa ifrån den vet jag, men dt dröjer några år och då kanske vi båda växt ifrån vår lilla lägeneht också så ..... Det blev en liteen stuga från ToysR Us, tack för tipsen.

Svar på tråden Vart hitta en mini lekstuga?