• Zana1

Ögonbrynspenna eller ögonbrynsskugga?

Jag vill lite rådgöra med er här innan jag ger mig ut i shoping. Jag har nu använd en ögonbrynspenna från Lancome i typ 4 år (svart) men nu har jag tröttnat på den och vill ha en bättre krämigare variant. Vilken är bäst ögonbrynspenna eller skuggan om man säger så? Vilken använder du? Vad kostar den?

• Svar på tråden Ögonbrynspenna eller ögonbrynsskugga?
  • Veritas18

Ögonbrynnspennan ger ju en mer skarpare look men allt beror iofs hur man applicerar den.
    Ögonbrynsskuggan är enklare att applicera och eftersom du suddar ut den ser den inte så skarp ut. Finns olika märken men en jag kan rekommendera är den från Make Up Store. Finns t.o.m en som kommer med 3 nyanser. Kostar runt 250 kr kan jag gissa.

• 071001

Jag har väldigt få strån i mina bryn och upplever inte att skugga funkar på mig. Har två pennor, en från H&M och en från Lumene, båda är lika bra men priset skiljer sig åt.

• 071001

Använder en gammal tvättad mascaraborste för att fixa till brynen samt sveper lite löst puder över dem för fixering.

• Ma Baker

Isadora har prisvärda ögonbrynspennor i svart, man får med en liten borste också som man kan sudda ut med, liknar en mascaraborste. Kommer inte ihåg vad den kostar dock men det ska inte vara så himla dyrt. 

• 071001

I svart? Då ska man ha bra mörka bryn för att det ska bli bra. Eller?

• LabLover

Make Up Stores "skuggor" tycker jag är bra men man får som sagt inte ha för glesa ögonbryn. Annars ser det mycket naturligt och bra ut.

♥ Underbara döttrar födda 2005 & 2008 & BF april 2011 ♥
  • Ma Baker
    071001 skrev 2011-03-31 09:55:55 följande:
    I svart? Då ska man ha bra mörka bryn för att det ska bli bra. Eller?
    Beroende på om pennan är varm eller kall så får man olika styrka och suddar man ut blir det inte lika mörkt heller. TS skrev ju svart själv så antog att det var det som efterlystes.

Har den ögonbrynspennan själv och tycker den är mycket bra :) 
  • 071001

Jaha, det låter ju smart! (Fast kanske inget för en blondie som mig )

• SuzR

jag använder denna

http://www.benefitcosmetics.com/Benefit-Cosmetics-brow-zings/dp/B001A40IWA?ie=UTF8&id=Benefit%20Cosmetics%20brow%20zings&field_product_site_launch_date_utc=-1y&field_availability=-1&field_browse=2633688011&searchSize=12&searchPage=1&searchNodeID=2633688011&refinementHistory=brandtextbin%2Csubjectbin%2Ccolor_map%2Cprice%2Csize_name&searchRank=salesrank

oj vilken lång länk...iaf, en brow zings kit från benefit cosmetics som jag har haft ett par år nu. Den bästa jag någonsin har haft! Finns å andra sidan ej i svart...

• Anpema

Jag har naturligt svarta ögonbryn och jag använder en mörkgrå ögonbrynspenna för att fylla i brynen. Upplever att det inte blir lika "hårt" då. Märkena varierar, viktigast är att de sitter bra och inte är för krämiga. Använder öckså MUS ögonbrynsskugga (tre nyanser i en liten rund förpackning) för att fylla i ibland, blir riktigt bra och mycket naturligt men jag upplever att pennan sitter bättre/längre.

• LiveHappy

Jag har en från Loreal, tycker den pennan är bra. Har också den där skuggan med tre olika färger från MUS men tycker inte den sitter hela dagen, får fylla i den 1-2 gånger. :P

• Mad as snow

Ögonbrynspenna tycker jag är det bästa, och jobbar med små, små streck (plus borste där det behövs suddas). Skugga tycker jag ser rätt förfärligt ut om jag ska vara ärlig, oavsett på vem det sitter. Det ser "ingnuggat" och fejkat ut, medan pennan kan åstadkomma små nyanser och fylla i det där behövs. Skuggan är klumpig och gör inte särskilt mycket åt formen heller. 

• Mad as snow
    Mad as snow skrev 2011-04-02 14:10:20 följande:
    Ögonbrynspenna tycker jag är det bästa, och jobbar med små, små streck (plus borste där det behövs suddas). Skugga tycker jag ser rätt förfärligt ut om jag ska vara ärlig, oavsett på vem det sitter. Det ser "ingnuggat" och fejkat ut, medan pennan kan åstadkomma små nyanser och fylla i det där behövs. Skuggan är klumpig och gör inte särskilt mycket åt formen heller. 
    Nu kanske det handlar om färg också, jag använder en mycket ljusare nyans än vad TS gör (trots att jag är mörk). En svart ögonbrynspenna ser förmodligen inte så naturlig ut. Men det värsta jag vet är ögonbrynsskugga i brunt, sådär rödbrunt nästan som vissa tjejer kletar på sig. Förfärligt. 
  • winniemoo

Jag har jätte lite ögonbryns hår och jag använder ögonbrynsskugga för det ser absolut naturligast ut och är lättast att arbeta med. Penna ser ofta lite för målat och onaturligt ut.

Jag använder Anastacia brynskugga duo som är köpt på kicks 

Svar på tråden Ögonbrynspenna eller ögonbrynsskugga?