• Smillas82

Hjälp med klurig present

Har en kusin som fyller år idag och han brukar alltid få pengar av mig i present, fast på ett litet roligare sätt än i ett kort i kuvert... Men i år kommer jag inte på hur jag ska ge han dom!!
    Tidigare år har han t.ex. fått pengar på nåt av följande sätt... Oftast påskanknytet då det oftast är påsk kring denna dag...
    * Påskägg fyllt med folieinslagna chokladägg i guldfärger blandat med 50 tiokronor så d var svårt att hitta
    * En hembakad coca-cola-kaka (typ sockerkaka) där jag gömde en 500-lapp i ett litet plastägg från kinderägg som han sen fick i sin bit
    * En stor ihålig chokladhare där jag öppnat folien lite längst ner, gjort ett litet hål, rullat ihop en 500-lapp och tryckt in och sen stängt folien igen så det var omöjligt se att den var preparerad

Men i år behöver jag hjälp! Hur ska jag "gömma" 500-lappen?? Behöver inte vara påskigt på nåt sätt, är ju så länge dit i år ändå...
    Nån som är lite klurig med bra fantasi som kan hjälpa mig snabbt! Ska på kalas ikväll, så det får inte ta allt för lång tid att förbereda... :)
    Hoppas på hjälp... Tror han tycker det blir tråkigt med en slant i ett kuvert... 

• Svar på tråden Hjälp med klurig present
  • Irrationell

I ett kinderegg. 
    Värm lite på kanterna på chokladen så sätter du ihop ägget igen. 

• Smillas82
    Irrationell skrev 2011-03-30 07:39:42 följande:
    I ett kinderegg. 
    Värm lite på kanterna på chokladen så sätter du ihop ägget igen. 
    Bra tips! Men är det inte svårt att få bort pappret och sen tillbaka utan att det syns? :-0 Kanske måste prova :)
  • Selma1966

Jag fick ett handnystat garnnystan av min moster en gång. I det hade hon nystat in 50 enkronor. Men med tanke på inflationen kan man lika väl nysta in sedlar, femmor eller 10-or. Jag trodde hon var knäpp när jag fick det där "begagnade" nystanet, innan jag ens lärt mig st

• Selma1966

Forts... Innan jag ens lärt mig sticka skulle det stå. Dessutom lärde jag mig nysta han medan jag frenetiskt nystade upp pengarna...

• Åssi

Rulla ihop 20-lappar och tejpa lite längst ner så de ser ut som blommor, fäst på en ståltråd och blanda pengablommorna med vanliga rosor?

Lägg 10-kronor i ballonger och blås upp dem. Sätt snören i ballongerna.

• Selma1966

Sedan har jag sett en 50-åring få en hink fylld av cement en gång... I cementen var en fin whiskeyflaska ingjuten till hälften. Man kan ju ta idén men byta ut sprit mot annan flaska fylld med sedlar eller mynt. Så dem får jobba på att komma åt pengarna.

• Åssi

Eller så kan du göra som en skattjakt Glad
    Ge honom en nyckel till ett förvaringsskåp någonstans på stan där presenten finns. Alternativt en annan nyckel till ett annat skåp så han får fortsätta leta lite ...

• MrsMommy

Det där med att vika sedlar till blommor är fint. När vi gifte oss önskade vi oss bidrag till bröllopsresan, så det var många versioner av pengar. En låda med godis och mynt, kvistar med gröna blad och "Euro-rosor" osv. Men de flesta lade bara pengar i kuvert...
    En jul fick jag ett geleljus med 10-kronor i botten, det tog några timmar innan jag kom åt pengarna...

• Åssi

Lite nyfiken på vad det blev för present! Glad

Svar på tråden Hjälp med klurig present