• Trollbusarna

Orange kiss...Normalt?

Såg idag att mitt urin var färgat starkt som orange/gult i färgen.
    Är detta normalt?
    Det luktar inget ovanligt iaf om nu det har med saken att göra?!?

• Svar på tråden Orange kiss...Normalt?
  • Philippa

Det är för koncenrerat, det betyder att du behöver dricka mer vatten!

• helene306

Hur mycket dricker du? Är urinen stark i färgen betyder det oftast att man dricker för lite vatten. Speciellt på morgonen är urinen starkare i fär eftersom man inte druckigt något under natten, urinen är mer koncentrerad,

(¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • Trollbusarna

Njae jag dricker till maten ett glas. Men hur mycket bör man dricka?!?

• helene306
    Trollbusarna skrev 2011-03-30 08:06:02 följande:
    Njae jag dricker till maten ett glas. Men hur mycket bör man dricka?!?
    Ca 1,5-2 liter/dag.
  • Trollbusarna
    helene306 skrev 2011-03-30 08:07:13 följande:
    Ca 1,5-2 liter/dag.
    Åh herregud då lär jag få springa på toa hela tiden

Men kasnke värt och göra det iaf.

Tack för infon ska genast klunka i mig extra
  • Dimitra
    Trollbusarna skrev 2011-03-30 08:08:12 följande:

"Kissnödig" är ju den gravidas andranamn

Både du och bebisen behöver massor av blod och vatten är basen för det. Vatten är även basen för fostervattnet som byts ut flera gånger per dag.
    The Dimitra universe.
  • helene306
    Trollbusarna skrev 2011-03-30 08:08:12 följande:

Tack för infon ska genast klunka i mig extra
    I början lär du få göra det om du inte är van att dricka mycket Kroppen består av 70% vatten och behöver få vatten. Ett glas är på tok för lite! Risken är att du svullnar mycket om du dricker lite vatten eftersom kroppen suger åt sig vätskan ur maten annars. Att dricka mycket och kissa är som att rensa kroppen lite. Dimitra skriver också bra om bebis och fostervatten. Sen, efter förlossning om man ammar ska man se till att få i sig 1 liter EXTRA eftersom vatten behövs vid amning och för att unvika huvudvärk och trötthet.

Ett riktmärke är ett glas vatten/timme. Nu fixar man inte alltid det men häll upp 2 tillbringare med vatten och se till att få i dig det under dagen.
  • Trollbusarna
    Dimitra skrev 2011-03-30 08:11:07 följande:
    "Kissnödig" är ju den gravidas andranamn

Både du och bebisen behöver massor av blod och vatten är basen för det. Vatten är även basen för fostervattnet som byts ut flera gånger per dag.
    Jasså hänger blod och vatten ihop? Det var mer än jag viste

Jag måste bättra mig genast.
    helene306 skrev 2011-03-30 08:16:31 följande:
    I början lär du få göra det om du inte är van att dricka mycket Kroppen består av 70% vatten och behöver få vatten. Ett glas är på tok för lite! Risken är att du svullnar mycket om du dricker lite vatten eftersom kroppen suger åt sig vätskan ur maten annars. Att dricka mycket och kissa är som att rensa kroppen lite. Dimitra skriver också bra om bebis och fostervatten. Sen, efter förlossning om man ammar ska man se till att få i sig 1 liter EXTRA eftersom vatten behövs vid amning och för att unvika huvudvärk och trötthet.

Ett riktmärke är ett glas vatten/timme. Nu fixar man inte alltid det men häll upp 2 tillbringare med vatten och se till att få i dig det under dagen.
    Har redan klunkat i mig en hel del nu Har en petflaska på 1½ liter framme nu
  • helene306
    Trollbusarna skrev 2011-03-30 08:30:51 följande:
    helene306 skrev 2011-03-30 08:16:31 följande:

Har redan klunkat i mig en hel del nu Har en petflaska på 1½ liter framme nu
    Bra där!
  • GrodanHopp

Se dock till att inte dricka för snabbt. Kroppen hinner inte ta allt då och du har då druckit i "onödan"

• Lise W

Du kan ju ha ätit morötter lr rödbetor också....har man ätit av det kan det lätt färga urinen Glad

• Lindreas

Tänk på att du får i dig mycket vatten via maten också, så det finns faktiskt ingen anledning att bälga i dig vatten!

Svar på tråden Orange kiss...Normalt?