Agria försäkring, vilket skit, någon med erfarenhet av detta?
Hej! Agria måste vara det mest tokigaste försäkringsbolaget som finns är det fler som haft problem med dem? Jag tog över en omplaceringshund som är fullt frisk, men det "rinner lite vätska" från ögonen klar och fin alltså bara sånt man kan få när man är ute och det blåser lite. Det är hemskt vanligt med Chihuahor och även andra hundraser. Veterinären bedömde inte det som att han är sjuk heller och vi ska bara hålla efter med att torka med vatten och en bomulls tuss. Nu när jag skulle försäkra honom oss Agria skickar in veterinärintyget och får en Reservation på detta, de har bedömt att han har ögonsjukdomar med komplikationer på båda ögonen, jösses vad man kan få det till något som det inte är. De säger att man kan lämna in en överklagan men han är ju inte sjuk nu som det är så hur mycket chans finns det till att de ska ta bort reservationen. Jag har pratat med min veterinär igen och hon säger precis som jag visste att det är helt normalt ingen sjukdom, många hundar har så här. Om jag nu ska föra över till det bolaget förra ägarna hade på honom så kommer den här jävla reservationen att finnas kvar trots att han är frisk. Ingen sa till mig när jag skulle välja försäkring att det hade varit lättast att ha kvar den på honom i Folksam. Har ni haft liknande problem eller andra problem med reservationer och försökt överklaga, hur har det gått?