• kakan7502

Trött, orkeslös, ångestfylld, ledsen

Vet inte vad jag ska ta mig till.... mår så dåligt. Har haft det tufft både i relationen och på jobbet den sista tiden. Har ångest, känner mig gråtfärdig mest hela tiden. Tröttheten hänger över mig, orkar ingenting känns det som. Har värk i axlarna och armarna, känns som att jag ska bli sjuk. Dessutom har det börjat blossa upp en massa nässelutslag på kroppen. Vad ska jag göra? Tar emot att ringa en läkare. Någon med erfarenhet??

• Svar på tråden Trött, orkeslös, ångestfylld, ledsen
  • Philippa

Varför tar det emot att ringa en läkare?

• kakan7502

Jag vet inte riktigt... är ju lite av en "fröken duktig". Känns jobbigt att tala om för någon hur dåligt jag mår...

• Anonym (Bella)

Hej!
    Har du någon annan att prata med till att börja med? En kompis, din mamma eller någon annan?
    Sedan kanske det vore en bra idé att prata med en läkare. Jag vet hur det är att tänka "jag borde klara det här" "vill inte visa mig svag" osv (kanske inte exakt så du känner men kanske i närheten?)
    Det är mycket vanligt att må som du gör, många kör på ändå och försöker ignorera symtomen, vilket kan resultera i en verkligt kraschlandning längre fram   Du behöver någon form av hjälp, att beskriva det du upplever för någon professionell som sedan kan råda dig vilket steg du sedan ska ta. Kom ihåg att det är starkt att lyssna på sig själv och våga be om hjälp!
    Lycka till!!!

Svar på tråden Trött, orkeslös, ångestfylld, ledsen