• Ninde81

Någon vars barn har Ptos?

Vi var tidigare i veckan till ögonläkare med våran dotter. Då sa läkaren att hon har Ptos! Skulle vilja komma i kontakt med andra föräldrar vars barn har/haft Ptos?

Här blir de nu att gå ofta hos ögonläkaren och kolla att synen utvecklas och att inte ögonlocket börjar hänga ner över pupillen.

• Svar på tråden Någon vars barn har Ptos?
  • shooz

Hej!
    Jag har en pojke född i juni 2010 som har PTOS. Han har haft detta sen han föddes och då inte öppnade sitt ena öga alls. Det har blivit lite bättre men är inte bra. Han kommer därför att opereras i sommar. Hoppas du fortfarande kollar den här tråden!

• Padu

Hej,
    Jag har också en pojke som har ptos på ena ögat. Han föddes sep 2010.. Hur gammal är din son som ska opereras? På ögon mot så sa de att de vill vänta med operation tills han är 6 år men jag vill inte det. Så synd att ha en så pigg pojke men ser så trött ut jämnt och alltid får höra från folk att han ser trött ut. 

• Alvi

Hejsan, min 7-åriga dotter har ptos, antagligen pga det kromosomfel hon har.

Jag har inte hört något om operation, man lägger mest märke till det då hon är trött, och ögat blir mindre än det andra.

• Padu

Vad är det för kromosomfel din dotter har.. märkte du något när hon var liten än att hon hade ptos..?? 

• Alvi
    Padu skrev 2011-10-02 20:45:56 följande:
    Vad är det för kromosomfel din dotter har.. märkte du något när hon var liten än att hon hade ptos..?? 
    Jaadå, massor. Bland annat klumpfot, det tror de beror på kromosomfelet. Sedan hade hon stela leder, mest i armarna och fingrarna. Hon åt dåligt, var väldigt trött, fick sondmatas de första 10 dagarna. Annorlunda utseende, du kan se bilder i mitt galleri.
    Once you try menskopp you´ll never go back!
  • Padu

vilket vacker dotter ni har.. och vilken fin familj ni verkar vara..  föräldrar kan aldrig välja sitt barn men barn väljer alltid sina föräldrar. Det var meningen att er dotter valde att komma till er fina familj.. ta hand om er..

• Alvi

Tack, jag får tårar i ögonen av dina ord. Stort tack!

Svar på tråden Någon vars barn har Ptos?