• Bittermandel

Var köpa ugnsplåt?

Har hamnat i ett dilemma! Behöver en djup ugnsplåt till min Cylindaspis. Vilken djup ugnsplåt som hellst med rätt mått fungerar. Har varit runt i diverse vitvarukedjor, Mediamarkt, Onoff, Coop bygg, där säger alla att jag måste kontakta Cylinda för att köpa ugnstillbehör. När jag kontaktar Cylinda säger de att deras tillbehör endast kan beställas via deras återförsäljare, alltså där jag redan varit.

Ska det vara så jävla svårt att köpa en vanlig plåt??

Någon som köpt plåtar? Vet någon var jag kan vända mig?

Uppdaterar en ytterst intressant blogg då och då..
  • Svar på tråden Var köpa ugnsplåt?
  • BuoBä

Du måste nog hitta en riktig vitvaruaffär, alltså inte en av de stora kedjorna. 

• BuoBä

Kolla www.cylinda.se/Hitta-aterforsaljare/

Ibland kan firmor som specialicerat sig på att reparera vitvaror också beställa hem tillbehör. Om du inte hittar något på Cylindas sida, fråga tex Elgiganten vilken firma de anlitar.

• 08 i Skåne

Jag hittade en "utdragbar" plåt på Coop Forum för något år sedan.

Superbra, man kunde dra ut den till lite olika bredder och den passade till min Miele ugn.

• Heavenlyfaith

Ugnsplåtar skiljer sig från modell till modell på spisen. Yttermåttet på spisen (60 cm) har inget att göra med innermåttet. Innermåttet skiljer sig iom att spisar har olika kvalitet, olika isolering osv.
    Du behöver som någon skriver, kontakta en bra återförsäljare av Cylinda som beställer hem en plåt till dig. Det finns tillbehörskataloger att bläddra i inne i butiken för att få det djup du vill ha.

Glöm inte att ta med modellnummer, produktnummer och serienummer till butiken.

Jag kan inte bli frisk men kan välja att leva lycklig som sjuk
Svar på tråden Var köpa ugnsplåt?