• julimamma

Teutonia spirit s3, bra eller falrig?!!?!

Jag har varit på jakt efter barnvagn i snart 6 månader, och idag trodde jag att jag hade bestämmt mig!
    men... såklart så ska något dyka upp Rynkar på näsan

Jag har varit inne på alla möjliga hemsidor och forum och läst mest positivt om Teutonia spirit s3, men idag så har ja hittat ofantligt många som har skrivit att dom har vält och varit skit!
    ett ex:. barnvagnsblogg.blogspot.com/search/label/Teutonia

Visst, de är ju inte någon barnvagn som är perfekt, de finns ju alltid något att klaga på, men den här kritiken är väldig hård.
    Ska till babyproffsen snart och provköra den lite hade jag tänkt, men är de någon som vill dela med sig av sina erfarenheter?
    Ja eller nej till Teutonia spirit s3 2011?! Obestämd

• Svar på tråden Teutonia spirit s3, bra eller falrig?!!?!
  • En Åsa

Jag har den och jag älskar den! har aldrig vält eller varit i närheten av att välta.

• lillabebben

Vår första vagn var en Spirit och överlag var vi supernöjda. Nu har vi en syskonvagn, phil&ted´s, också en trehjuling och den är såååå mycket stadigare att jag nu inser att sprit inte alls är speciellt stadig i jämförelse. Men det är ju inte så att vagnen välter i tid och otid och den känns inte alls ostadig så jag tycker att det är en bra och smidig vagn. Köpte den för att vi ville kunna ha barnet vänt mot oss och det har varit ovärdeligt. Annars skulle jag ha köpt en urban djungle.

• julimamma

Tack!
    De känns ju bätte och höra något från en som har barnvagnenGlad
    Ofta kommer dom negativa sakerna från såna som inte ens har den.

• Carniwhore

Vi har den och den har varit kanon. Härlig att köra. Enda gången som den vält var när jag drog den efter mig med en hand över en gräsmatta och tom. Vilket säger sig självt :) bara man håller i den ordentligt uppför och nerför kanter så går det bra. Nu är sonen 2 år och ca 88 cm lång och börjar bli för stor för vagnen, det är enda nackdelen.

• JanMam11

Vi är jättenöjda med vår. Man måste ju köra den som en trehjuling ska köras över trottoarkanter mm. Men den är så lättkörd och det uppskattas ju om man tycker om att vara ute oh köra i olika väglag.

• alvide

Om man välter den beror på föraren och dess körteknik.
    Jag kan inte säga hur det är med Teutonias S3 men vi har haft Urban Jungle.
    Både min sambo och jag har jört i riktig ojämn terräng bl a branta sneda klipphällar, i skogen över stora stenar och rötter, höga trottoarkanter och även rullat på både på tåg och buss. Aldrig har vi ens varit nära att välta. Men när barnens mormor skulle köra vagnen så klarade hon inte ens av att köra ner vagnen på en låg trottoarkant utan att vara nära att välta. Samma ska när det gäller att rulla på och av en buss. Vissa klarar knappt av det medans vissa förstår inte ens hur man kan tycka det är ostadigt.

Viktigt att lägga tyngden på rätt hjul!

• Broadway

har haft 2 st och ska snart köpa en tredje. Bara älskar Spiriten!!!!!

• julimamma

tack allihop! Skrattande men är den så "liten"? eller kan man ha den tills barnet är 3? ( utgår från att barnet är "normallångt")

Svar på tråden Teutonia spirit s3, bra eller falrig?!!?!