Migrän av hormoner/gestagen?
Jag behöver få hjälp !! Jag hade ätit p-piller, triodinol, trionetta först i 8år. Började sen få ont i magen då det var dags för mens. Fick byta till Yasmin och då började migränen och jag fick byta igen och då till Yaz, den bästa på marknaden, vilket skämt ! Sådana fruktansvärda migränanfall jag fick innan slutet, så i dec-09 slutade jag efter 13 år med p-piller, eget beslut. På MVC ville dom att jag skulle fortsätta....
Livet blev så mycket bättre och dom första 4 månaderna kom mensen var 28e dag, men sen hoppade den 6 veckor och därefter 8 veckor och i november fick jag mina första smärtor i magen. I januari-11 svimmade jag av mina smärtor och slog mig ordentligt, revben av mm. I februari hände nästan samma sak, men jag hann unvika att svimma helt.
I början av mars åkte jag för att göra ett ultraljud för ev. endometrios men det syntes inget. Diskussion med överläkare gjorde att jag trots mina migrän anfall med Yaz fick börja med Cerazette för att minska smärtorna i magen. Efter 10 dagar fick jag blödningar och kraftigt migränanfall !! Ringde och fick Exlutena, blödningar i 10 dagar och igår dag 11, slutade blödningarna men därefter ett kraftigt migränanfall !!
Ringde igen idag och det är antingen hormonspiral eller att sätta sig själv i ett klimakterium tillstånd !!
Vad gör jag ??
Vill inte svimma varje månad !
Vill inte ha migrän hela tiden, kan inte jobba!!
Ha ngn liknade problem snälla ge mig förslag!!
// Vattuman78