• PappaKalle

Favoritblöja?

Hej,

Har precis blivit nybliven pappa och undrar vilka blöjor som är de bästa? Tacksam för tips och egna erfarenheter!
    Var handlar ni? Var hittar man billiga blöjor?

Tack på förhand,
    Kalle

• Svar på tråden Favoritblöja?
  • clembke

Det är svårt att svara på då vissa blöjor passa vissa men inte andra.

Jag själv personligen köper bara libero. Pampers tycker jag är skit o huggies (willys) passar inte mina barn formmässigt, när bajsar så läcker det.

Fick ni inte prover på bb från libero o pampers? testa dom o ser vad ni tycker om dom, annars är det bara att test5a sig fram

• Carisma95
    Fördrar Pampers! Tunna, men bra uppsugningsförmåga. Har hört att libero är bättre till tjejer och Pampers till pojkar, beroende på att uppsugningsytan sitter på olika ställen. Sen om det stämmer i 100 % av fallen vet jag inte...
    vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
  • clembke
    Carisma95 skrev 2011-03-30 18:45:36 följande:
    Fördrar Pampers! Tunna, men bra uppsugningsförmåga. Har hört att libero är bättre till tjejer och Pampers till pojkar, beroende på att uppsugningsytan sitter på olika ställen. Sen om det stämmer i 100 % av fallen vet jag inte...
    Jag har 2 pojkar o pampesr blir dyngsura på ingenting o nästan läcker. är nog bland dom sämsta jag har haft... Men som sagt olika från pers till pers, bättre att testa sig fram.
  • Kazeer

Vi använder en uppsjö av olika blöjor till barnen och jag tycker att Libero är bäst.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Emmysofia

Tycker att Huggies är jätte bra! Mjuka och sköna och inte alls plastiga som många andra sorter. När Vincent var nyfödd använde vi Huggies eco cotton ( eller något liknande namn). Har nog provat varenda blöjsort som finns
    , men har fastnat för Huggies, som går att köpa på bl.a Ica Maxi..

• thelifesaviour

Jag tycker det går i vågor. I början passade Pampers bäst, sen hade vi en lång period av att bara använda Libero och nu (vid 1,5 år) passar Pampers bäst men Huggies funkar också. 

• Mollyland

Pampers till vår dotter utan tvekan. Har testat lite olika och hon blev röd i rumpan av alla andra.

• utlandssvenskan

föredrar libero till vår son. icas egna blöjor har vi provat och de fungerar oxå bra. Pampers blev han jätteröd i rumpan av.

• cicci85

Tycker pampers new baby är bäst till nyfödda. Sen va Libero bäst medans sonen ff var knubbig. Nu är han 2,5 år och Pampers active fit passar bäst!

• Kimmice

Provade pampers och tyckte de blir fulla och plufsiga under kläder galet mycket snabbare än Libero.
    Provade bara för jag hade en kupong och tänkte varför inte.

Använt Libero sedan min pojke var liten, och är helt klart min favorit. :)

• IsaCMoJs

Vi köper huggies till både stora och lilla tjejjen och de fungerar super för oss och är billigare!!

• Anna83a

Jag har bara testat Libero o Pampers o då är Libero överlägsen segrare! Har dock hört att Willys blöjor ska vara linande Libero o dom är ju lite billigare...

• leiasmamms

Vi tycker att Huggies eller Pampers Activ Fit är bäst!! Libero är hårda och stela. Pratar vi up-and-go så är dock Libero bäst, Pampers kasar...

När dottern va helt nyfödd körde vi med Pampers uteslutande!

• alvide

Willys egna blöjor är jättebra för vårt barn. Är som Libero enligt oss.
    Men alla tål inte samma blöjor så Willys kan lika gärna vara dåligt för ditt barn.
    Våra vänner pratade varmt om Icas egna blöjor men när vår dotter hade dom blev hon alltid röd och det luktade illa direkt varje gång hon hade dessa.
    Så det enda är att prova sig fram vad som passar.

• milli79

Just nu kör vi coops eller änglamakts till båda barnen (3mån & 21mån) bäst passform. Vill inte gynna pampers eftersom de stödjer vaccinering av gravida i u-länder. Liberos tycker jag var lite stela till liten bebis.

Svar på tråden Favoritblöja?