Min dotter (3 år) har 1-timmes utbrott, och vi vet inte hur vi ska hantera dem!
Seriöst alltså, jag vet inte hur jag ska tackla min 3-åriga dotters hiskeliga raseriutbrott. Hon har alltid haft humör, men nu vid 3 år alltså Har en 5-årig son också, som aldrig ens har varit i närheten av dessa raseriutbrott, så detta är en ny erfarenhet för oss. Den senaste tiden har hon haft 1-timmes utbrott för:
Att hon inte fick cykla trehjuling mer utan var tvungen att komma in och äta middag. (ja, nån middag blev det ju då inte.. hon skrek istället )
Att skobandet satt fel under stöveln, och att klänningen knölade under överdragsbyxorna. (hon är EXTREMT petig med kläder, många av utbrotten handlar om kläder, och då främst ytterklädernas vara eller icke vara)
Nånting om nattblöjan och pyjamasen som blev fel en kväll.
Hon blir SÅÅ ARG! Skriker som bara den, lägger sig på golvet, sparkar. Hon slutar liksom aldrig, det är så himla svårt att avleda henne! Kanske att utbrotten inte är 1 timme, men väl en 30-40 minuter! Vi försöker ignorera, lugna, skoja, och till slut blir vi arga och det hjälper ju verkligen inte! Vi vet inte hur vi ska göra i ett sånt här läge då hon verkar "låsa sig". För ok att barn har raseriutbrott, men att de håller på så länge?
Tips.. fler i samma situaton?