• Gunnell

Babybjörns resesäng, är den bra? Eller onödigt dyr?

Ska köpa en resesäng. Jag tycker att de flesta är så stora och klumpiga. Men så har jag hittat Babybjörns resesäng. Den kostar 2200 kr medan de flesta andra ligger runt 500. Grejen är att vi åker bort relativt ofta och jag skulle vilja att mitt barn får sova i samma säng vart vi än är så den kommer att användas mycket antagligen.

Hmmm :)

www.babybjorn.se/produkter/sova/resesang/resesang-light/

• Svar på tråden Babybjörns resesäng, är den bra? Eller onödigt dyr?
  • Mossan88

Jag kör ofta på budget grejor :) Tror inte riktigt på dehär med att de dyra ska va bättre.
    Har en resesäng från Netto, kosta väl 300 spänn! Hur bra som helst :)

• Gunnell

Nä, det dyra behöver verkligen inte alltid vara bättre :) Det är därför jag tvekar :)

Men det jag tänker på är att eftersom att vi ofta är borta länge så kanske man ska satsa på en bra madrass. Tänker att de billiga kanske inte är så bra för bebisryggen om de sover där många nätter. 

• alvide

Om ni fäller upp och fäller ner en resesäng mycket är risken att en billig modell kan börja kärva och strula efter ett tag (av egen erfarenhet). Kan vara frustrerande men det är ju inte säkert att det blir så. Dock tycker jag att BabyBjörn är väldigt dyr.
    Vet att det finns en resesäng som ska vara billigare men oxå lätt och smidig.
    Ska se om jag hittar den.
    Återkommer...

• Mossan88
    Gunnell skrev 2011-03-31 07:10:03 följande:
    Nä, det dyra behöver verkligen inte alltid vara bättre :) Det är därför jag tvekar :)

Men det jag tänker på är att eftersom att vi ofta är borta länge så kanske man ska satsa på en bra madrass. Tänker att de billiga kanske inte är så bra för bebisryggen om de sover där många nätter. 
    Jo, men man kan ju köpe en bra madrass till en billig säng :)
  • Gunnell
    alvide skrev 2011-03-31 09:23:28 följande:
    Jag tänkte på Nomad resesäng.
    Hittade ett gammalt test av resesängar från 2007. Inte så aktuell men kanske ger en hint?
    Och förslag på andra.
    www.testfakta.se/Mediaarkiv/Dokument/article1...
    Den har jag också kollat på :) Men den kostar 1599 och då ingår inte madrass. Då känner jag att jag lika gärna kan lägga 2200 på en säng där madrass ingår. 
    Mossan88 skrev 2011-03-31 10:02:00 följande:
    Jo, men man kan ju köpe en bra madrass till en billig säng :)
    Ja, det tänkte jag på med. Men vi vill ha det så smidigt och litet som möjligt :) Vi har en ganska kompakt bil nämligen :) En extra madrass får vi nog inte plats med.

Haha, känns som att jag försöker övertyga mig själv att köpa den dyra sängen :)  
  • alvide

Det finns lite på Blocket BabyBjörn resesäng.
    Eller lekmer.se och använd en bra rabattkod.
    Kolla vilka butiker som finns och sen googla på rabattkod för just den butiken då borde du få ner priset lite.

• Gunnell
    alvide skrev 2011-03-31 10:48:45 följande:
    Det finns lite på Blocket BabyBjörn resesäng.
    Eller lekmer.se och använd en bra rabattkod.
    Kolla vilka butiker som finns och sen googla på rabattkod för just den butiken då borde du få ner priset lite.
    Tack för tipset! Hade ingen aning om denna möjlighet :) Hittade rabatt på 10 % så nu kostar den 2000 med frakt...
  • Gunnell

De hade dessutom den bilbarnstolen och babyvakten som jag tänkte köpa till bra pris! 

• alvide
    Gunnell skrev 2011-03-31 11:21:38 följande:
    Tack för tipset! Hade ingen aning om denna möjlighet :) Hittade rabatt på 10 % så nu kostar den 2000 med frakt...
    Har man inte bråttom så kan säkert hitta ännu bättre pris vid t ex kampanjer.
    Babyproffsen mm har månadskampanjer fast jag vet int eom just BabyBjörn resesäng brukar vara med.
    När det gäller dyra grejer får man vara tålmodig och vänta på rätt läge för då kan man fynda via rabattkoder eller erbjudanden.
Svar på tråden Babybjörns resesäng, är den bra? Eller onödigt dyr?