Hoppfull84 skrev 2011-03-31 16:03:35 följande:
ja det kan vara jättesvårt, men ibland hör man om folk som bara ringt och lyckat pricka in att hyresvärden fått en uppsägning just den dagen och fått kontakt på så vis. så ge inte upp. våga vara lite dryga och ringa runt minst en gång/månad, det är det värt!
Ja, det gäller att ringa "rätt" dag.
Jag har fått tag på två olika lägenheter pga rätt tillfälle.
En gång var det många före mig som ville ha en specifik lägenhet mitt i stan. När jag ringde så var värden på väg att gå för dagen och skulle förbi där och undrade om jag kunde vara där inom 20 min och titta. Självklart var mitt svar sen var det bara o hoppa på cykeln och cykla 6 km.
Den andra gången så hade jag och en kompis bokat in oss för att dela på en 3:a men kom fram till att vi inte ville dela på lägenhet så jag ringde och sa att vi inte var intresserade längre så då var det en som hade sagt upp sin 1:a dagen innan så då fick jag den istället.
Båda gångerna var det rätt tillfälle.
Detta i Örebro.
Mitt tips är att annonsera i NA för ibland vill folk bli av med sina lägenheter direkt för att slippa 3 månaders uppsägning och det brukar man få om man hittar en ny hyresgäst åt hyresvärden.