• fuckingposers

Hyresvärdar i örebro

Någon som kan tipsa om privata hyresvärdar i Örebro?
    Vi har ringt runt till massa hyresvärdar men inte en enda har någon lägenhet till oss.. Vi får snart barn men inte blir dom mer hjälpsamma för det..

Skriv gärna eran hyresvärd så får vi se om det dyker upp nån vi inte hört av oss till

• Svar på tråden Hyresvärdar i örebro
  • Hoppfull84

alltså står ni i kö hos ÖBO? man brukar kunna få lägenhet genom dom ganska snabbt om man kan tänka sig att bo i mindre attraktiva områden som vivalla, varberga osv.. men vet inte om ni är intresserade av det. vill man ha lägenhet i bättre områden/centralt så måste man ha MYCKET poäng hos öbo så har ni inte köat så länge är det nog rätt kört hos öbo men ibland kan man bli beviljad förtur också om man har stort behov, kan ju vara värt att ringa och fråga om de kan tänkas ge er förtur?

annars får du här en lista på hyresvärdar du kan kontakta, mindre hyresvärdar har ju oftast inte kösystem på samma sätt uatn man får ringa i slutet av varje månad och hoppas att man är först att ringa när de just fått in en uppsägning.

Abramssons Fastigheterlänk till annan webbplats
    Asplunds Fastigheter länk till annan webbplats
    Behrn Fastigheter AB länk till annan webbplats
    Egeryds Fastigheter AB länk till annan webbplats
    E P Fastigheterlänk till annan webbplats
    Esswege Fastigheter AB länk till annan webbplats
    Fastighets AB L E Lundberg länk till annan webbplats
    Fastighetsägarnalänk till annan webbplats - Organisation för de privata fastighetsföretagen
    FinFast länk till annan webbplats
    HSB länk till annan webbplats
    Husherren Fastigheter länk till annan webbplats
    JM AB länk till annan webbplats
    John Ekströms Bygg AB länk till annan webbplats
    Lars Göran Söderberg Fastigheter länk till annan webbplats
    Länsgården Fastigheter AB länk till annan webbplats
    Melins Fastighetsförvalning AB länk till annan webbplats
    PG Jönssons Fastigheter länk till annan webbplats
    Pettersson Bygg AB länk till annan webbplats
    Ragnarsson Fastigheter AB länk till annan webbplats
    Riksbyggenlänk till annan webbplats
    Sjöborgs Fastighetsförvaltninglänk till annan webbplats
    Västerstaden ABlänk till annan webbplats

Lycka till!

• Hoppfull84

jo, ni kan ju hålla ett öga på blocket också, det finns oftast några som vill hyra ut i andrahand. man kan även lägga in en egen sökesannons för andrahandslägenheter.

sen kan det ju vara bra när ni kontaktar hyresvärdarna att nämna att ni har någon familjemedlem som är villiga att vara medtecknare. om man är ung och kanske inte har så hög inkomst så kan de vara lite ovilliga att hyra ut till en, då de inte litar på att ni kommer ha råd att betala hyran osv..men har man en medtecknare så kan de ju känna sig tryggare då den personen åtar sig att betala hyran under uppsägningstiden om ni inte längre har råd att bo kvar.¨kanske kan det vara et tips iaf som kan få dem lite villigare att välja att hyra ut till er.

• fuckingposers
    Hoppfull84 skrev 2011-03-31 11:13:18 följande:
    jo, ni kan ju hålla ett öga på blocket också, det finns oftast några som vill hyra ut i andrahand. man kan även lägga in en egen sökesannons för andrahandslägenheter.

sen kan det ju vara bra när ni kontaktar hyresvärdarna att nämna att ni har någon familjemedlem som är villiga att vara medtecknare. om man är ung och kanske inte har så hög inkomst så kan de vara lite ovilliga att hyra ut till en, då de inte litar på att ni kommer ha råd att betala hyran osv..men har man en medtecknare så kan de ju känna sig tryggare då den personen åtar sig att betala hyran under uppsägningstiden om ni inte längre har råd att bo kvar.¨kanske kan det vara et tips iaf som kan få dem lite villigare att välja att hyra ut till er.
    Vi har inte så mycket poäng hos ÖBO, det är väll ca 2000 poäng har jag för mig, och vi vill ju då helst inte bo i ytterområderna, där trivs vi inte, och vill inte att bebis ska växa upp där heller.. Så ÖBO känns inte så himla rätt med deras kösystem, tack för den där listan men vi har redan ringt till alla dom där ett antal gånger.. Suck va svårt det ska vara att få tag i nåt
  • Hoppfull84

ja det kan vara jättesvårt, men ibland hör man om folk som bara ringt och lyckat pricka in att hyresvärden fått en uppsägning just den dagen och fått kontakt på så vis. så ge inte upp. våga vara lite dryga och ringa runt minst en gång/månad, det är det värt!

• fuckingposers

Jaaa det har jag också hört, men den turen har inte vi haft, vilket känns  så jobbigt nu när det verkligen börjar bli akut med en lägenhet.. Jo vi ska fortsätta ringa om det inte kommer ut nåt snart, vissa lägger ju ut på deras hemsidor men inte alla.. Dock så är vissa så enormt otrevliga i telefon så man knappt har nån lust att bo hos dom..

• alvide
    Hoppfull84 skrev 2011-03-31 16:03:35 följande:
    ja det kan vara jättesvårt, men ibland hör man om folk som bara ringt och lyckat pricka in att hyresvärden fått en uppsägning just den dagen och fått kontakt på så vis. så ge inte upp. våga vara lite dryga och ringa runt minst en gång/månad, det är det värt!
    Ja, det gäller att ringa "rätt" dag.
    Jag har fått tag på två olika lägenheter pga rätt tillfälle.
    En gång var det många före mig som ville ha en specifik lägenhet mitt i stan. När jag ringde så var värden på väg att gå för dagen och skulle förbi där och undrade om jag kunde vara där inom 20 min och titta. Självklart var mitt svar sen var det bara o hoppa på cykeln och cykla 6 km.
    Den andra gången så hade jag och en kompis bokat in oss för att dela på en 3:a men kom fram till att vi inte ville dela på lägenhet så jag ringde och sa att vi inte var intresserade längre så då var det en som hade sagt upp sin 1:a dagen innan så då fick jag den istället.
    Båda gångerna var det rätt tillfälle.
    Detta i Örebro.

Mitt tips är att annonsera i NA för ibland vill folk bli av med sina lägenheter direkt för att slippa 3 månaders uppsägning och det brukar man få om man hittar en ny hyresgäst åt hyresvärden.
Svar på tråden Hyresvärdar i örebro