• mannehund

Billigt boende nära Disneyland Paris?

Funderar på att åka till Disneyland Paris i sommar. Två vuxna och två barn, 5 och 8 år.
    Flyger troligen ner med Ryan air men behöver tips om billigt men bra boende på rimligt avstånd från Disneyland. Vi kommer INTE tälta på några villkor som helst utan "riktigt" boende är det enda som gäller.
    Gärna på andra sevärdheter i närheten också! Vi kan vara iväg ca 1 vecka.

• Svar på tråden Billigt boende nära Disneyland Paris?
  • Stårscha

Kommer ni att hyra bil, eller hur har ni tänkt lösa transporterna på plats?

Demokrati innebär inte en rätt att aldrig känna sig kränkt, men däremot en rätt att inte bli berövad sina medborgerliga friheter
  • Danielito
    http://www.booking.com/hotel/fr/elyseevaldeurope.en.html är ett disneyhotell som är väldigt billigt, även kul för barnen. Det går gratisbussar till disneyland, bilen kan ni ta er in till paris om ni ens behöver bil. RER tåget ligger nära, bara bökigt med bil. Åker ni med ryanair undvik landa i vatry disney paris. Det blir sent som sjutton. Fråga mig så kan jag nog svara, jag var där för tre veckor sen.
  • tantS

Det är så lätt att ta sig dit från Paris med tåg så hitta ni ett billigt boende nära en metrostation så kommer ni hem utan problem. Kolla bara när sista tågen går så ni kommer med!
    Ha det så roligt!!

• Danielito
    tantS skrev 2011-04-04 11:20:41 följande:
    Det är så lätt att ta sig dit från Paris med tåg så hitta ni ett billigt boende nära en metrostation så kommer ni hem utan problem. Kolla bara när sista tågen går så ni kommer med!
    Ha det så roligt!!
    Det är lätt att ta sig in, men ska man till disneyland två eller tre dagar så tjänar man fan på att på bo på ett disneyhotell där inträden ingår. det kostar ganska mycket att åka in varje dag men rer.
  • Disneyland
    http://booking.com/ är den i särklass bästa sajten för att boka hotell. Du behöver inte lägga ut pengar i förväg. Det är lätt att boka av och att boka om och utbudet är mycket bra. Jag har nu använt dem vid över fem tillfällen och det har fungerat bra hela tiden. 
Svar på tråden Billigt boende nära Disneyland Paris?