Behöver hjälp med doppresent till en pojke ;)
Jag behöver verkligen hjälp med doppresent till en pojke, det får kosta 300-400 kr
Tacksam för all hjälp jag kan få
Jag behöver verkligen hjälp med doppresent till en pojke, det får kosta 300-400 kr
Tacksam för all hjälp jag kan få
Min son fick barnkammarboken som doppresent och de är använda flitigt.
Hej! Min son döptes förra helgen, han fick bland annat en sparbössa i form av en skoter, en klädhängare (typ tamburmajor för barn), en samlarbil, en fin filt och bok. En mätsticka som man sätter på väggen kan ju vara roligt att få också
http://www.elisabethstavlor.se/page8.html
Här finns fina tavlor man kan ge bort i doppresent.
Namn, datum, tid, vikt och längd skrivs in i tavlan.
Gärna fler förslag tack
Manschettknappar
Bobbycar/trehjuling
Bestick och tallriks-set
Tavla
Finns fina och lyxiga ramar i silver på Guldfynd som är avsedda för att föräldrarna ska kunna lägga in bilder på barnet från hennes/hans första år. Det är ett "hål" för en bild vid olika månader, nyfödd, 1 månad, 3 månader... o.s.v. till 1 år. Ungefär stor som ett A4 om jag inte minns helt fel. Kostar runt 150-200 och är en uppskattad present eftersom många köper sparbössor. Kanske inte lika kul att ha 3 såna. Titta på avdelningen för dop och barn.
Annars vet jag att folk även brukar köpa tuffa kläder, några kompisar beställde vid ett dop en jättefin och specialmålad tavla där det stod barnets födelsedatum, vikt och längd vid födseln. Motivet på tavlan var lite grabbigt.
Finns även jättefina böcker, tror de heter "Min första bok" eller något liknande. Finns garanterat hos de stora bokhandlarna så som Akademibokhandeln, Bokus, Adlibris.
I boken kan föräldrarna skriva om barnets utveckling under det första året. Ex. längd och vikt vid födseln, det första skrattet, de första stegen. Lägga in en hårlock, lägga in bilder. Dopet. Det beror på hur boken är utformad.
Jag gav det till en kompis barn när barnet döptes och under dopet fanns det en sida avsedd för att alla dopgäster skulle kunna skriva sina namn, kul för barnet när det blir större att se vilka som var med på dopet :)
Finns neutrala böcker som passar för båda könen, blåa för pojkar och rosa för flickor så bara välja vad du tycker passar.
M82, jag vill inte såga ditt tips, men väldigt många ogillar just den sortens silverram som du tispar om, likaså alla dessa silversparbössor etc.