Vi har en ettåring som också har utåtstående öron. Hon föddes med "vanliga" öron men de har själv böjt sig utåt med tiden. I början tyckte jag att det var jättejobbigt men nu har jag bestämt mig för att inte bry mig. Hon är världens finaste och sötaste oavsett öronform. Vill hon operera öronen när hon blir äldre så får hon göra det, vill hon inte så är jag lika lycklig för det. Med lite hår på huvudet så syns det inte ens.
Att ditt och mitt barn barn skulle bli mobbade bara för öronformen behövde vi nog inte oroa oss för. Barn kan vara riktigt elaka och man kan bli mobbad för precis vad som helst idag. Att man är för smal, tjock, lång, kort, har glasögon eller tandställning, är duktig i skolan, inte är duktig i skolan... osv...
Populäraste killen under min skoltid hade för övrigt utåtstående öron (som han sen opererade när han var i åttaårs-åldern) och ingen brydde sig ett dugg om öronformen. Vi hade inte ens tänkt på det förrän den dagen han opererade öronen. Tjejen som var mobbad hade jättefina öronen men blev istället retad för att hon luktade häst.