• Anonym

Barn med utstående öron!

Hej!
    Min dotter föddes med utstående öron och jag är helt förstörd. Tänk om hon blir mobbad när hon blir större? Som det är i dagens samhälle så mobbar man ju människor för allt egentligen. Någon mer som har barn med utstående öron? Syns det bra på era barn?

Har ni en bild på era barn? 

• Svar på tråden Barn med utstående öron!
  • Anonym

Min ena son har lite utåt stående öron, vilket jag tycker är sött :)

• Anonym

Är du "helt förstörd" över ett par öron som är lite vinklade?

Det är ju gulligt. Dessutom går det att korigera.

• Petrellie

Är öronen så mycket vinklade att de kommer vara till psykiskt besvär för din dotter när hon blir äldre finns det ett ganska enkelt kirurgiskt ingrepp som kan lösa det.

Men det kan också växa bort en hel del.  

• Bambusa

så fort de kommer lite mer hår på huvudet hennes kommer de inte synas lika mkt..

• Loriyana

Alltså jag måste säga att jag tycker utstående öron är SKITSNYGGT! På män tycker jag det är otroligt sexigt! Men jag har förstått att många tycker det är "fult". Mitt brorsbarn har utstående öron och jag tycker det är urgulligt, SÅ FINT! Men min svägerska tycker inte alls om det och har samma oro som du TS. Jag hade själv blivit stormförtjust om jag fick ett barn med utstående öron!

Jag antar att smaken är olika helt enkelt. Men jag skulle absolut INTE göra något åt öronen. Jag tycker att det borde vara upp till barnet att bestämma när han/hon blir äldre.

• Tommy från Alberga

Mobbning kan handla om vad som helst. Glasögon, fetma, fel märke på kläderna mm.

Det viktigaste är att man får stöd hemma och en förklaring att mobbning (att bli retad, utsatt för lustigheter) är något som andra barn gör, och om man inte reagerar på det så lämnas man oftast i fred.

Tidigare från Backbyn
  • sahara sahara

Korrigeras inte det automatiskt numera? När jag var liten var det en rutinoperation som alla erbjöds. Jag fick mina öron opererade när jag var...åtta. Det var ett rätt enkelt ingrepp, och det värsta för mig var att det kliade under bandaget. Jag blev inte alls retad, men precis efter operationen var det några kompisar som sa att det kändes konstigt, att jag inte var jag längre.

Do something scary - the payoff is awesome!
  • Cloudy

Det går att operera som tur är.

• Anonym (utåtöron)

Vi har en ettåring som också har utåtstående öron. Hon föddes med "vanliga" öron men de har själv böjt sig utåt med tiden. I början tyckte jag att det var jättejobbigt men nu har jag bestämt mig för att inte bry mig. Hon är världens finaste och sötaste oavsett öronform. Vill hon operera öronen när hon blir äldre så får hon göra det, vill hon inte så är jag lika lycklig för det. Med lite hår på huvudet så syns det inte ens.

Att ditt och mitt barn barn skulle bli mobbade bara för öronformen behövde vi nog inte oroa oss för.  Barn kan vara riktigt elaka och man kan bli mobbad för precis vad som helst idag. Att man är för smal, tjock, lång, kort, har glasögon eller tandställning, är duktig i skolan, inte är duktig i skolan... osv...

Populäraste killen under min skoltid hade för övrigt utåtstående öron (som han sen opererade när han var i åttaårs-åldern) och ingen brydde sig ett dugg om öronformen. Vi hade inte ens tänkt på det förrän den dagen han opererade öronen. Tjejen som var mobbad hade jättefina öronen men blev istället retad för att hon luktade häst.

• Errol Flynn

Min 3-åring har lite utstående öron. Och en djup grop i hakan. Han ser speciell ut. Kommer bli jättesnygg
    Jag tycker hans öron är ljuvliga. Vill han operera när han blir äldre fixar vi det. Inga problem. Och skulle någon mobba honom för hans öron kommer jag gå bananas och fixa "problemet".

• Familjen L

Min dotter har lätt utåtstående öron om man jämför med hennes lillebrors öron, bara charmigt. Sen har hon dessutom rödlätt hår. Snacka om vilket mobbningsoffer hon är. Nej då, mobbningsoffer är hon verkligen inte. Hon har många vänner på dagis, så att barn blir mobbade för hur dom ser ut, visar bara vilken snedriven syn dom som mobbar har på människor. Tittar dom som mobbar dessa med utåtstående öron på sig själva, är dom som mobbar verkligen 100% perfekta i verklighet?

• Loriyana
    Familjen L skrev 2011-03-31 13:05:46 följande:
    Min dotter har lätt utåtstående öron om man jämför med hennes lillebrors öron, bara charmigt. Sen har hon dessutom rödlätt hår. Snacka om vilket mobbningsoffer hon är. Nej då, mobbningsoffer är hon verkligen inte. Hon har många vänner på dagis, så att barn blir mobbade för hur dom ser ut, visar bara vilken snedriven syn dom som mobbar har på människor. Tittar dom som mobbar dessa med utåtstående öron på sig själva, är dom som mobbar verkligen 100% perfekta i verklighet?

Förbaskat söt unge!!!
  • Anonym (T)

Jag hade ett öra som var utåtstående då jag var liten, men då jag gick i grundskolan blev jag retad för det och sa då till mina föräldrar att jag ville operera örat. Och det fick jag, så direkt jag kom tillbaka till skolan igen efter operationen sa jag till dem som retade mig att jag inte brydde mig längre och då slutade dem.

• Anonym (hm)

min man har väääldigt utåtstående stora öron...

inget av våra två barn har fått det, de har båda fått mina små öron som sitter när huvudet.......

förstår din oro ts!
    prata med bvc!

• pluvdo

Hur gammal är din dotter då? Min sons ena öra stack ut en del fram tills för ett par månader sedan (han är ett år gammal nu) men jag tycker att det liksom "gått tillbaka" lite nu så det inte syns. Kan inte sådant växa bort på vissa?

Svar på tråden Barn med utstående öron!