• monkibonk

Vad är rimligt att "försöka" begära i lön kriminalvården

Jag är kallad till intervju för ett jobb som kriminalvårdare. Det är individuell lönesättning
    och lägsta ingångslön är 19900. Jag har 10 års arbetslivserfarenhet  mesta dels socialt arbete och 20 hp samt ideelt arbete inom föreningsliv + inom ungdomsverksamhet på ett boende. Vad är rimligt kan man försöka med 22-23000 och hoppas på närmare 21000

• Svar på tråden Vad är rimligt att "försöka" begära i lön kriminalvården
  • KMJ

Jag tycker det låter rimligt. Begär 23 000 tycker jag är en bra nivå om du har mycket relevant arbetserfarenhet.

• hymafr

Har du någon hum om vad de har som jobbat där i 10-15 år?

• monkibonk

såg nu på nån sco sida eller vad nu heter :) att det ligger runt 2300 för tjejer och 24500 för killar i åldrarna 25-29
    med ca minst 5 års erfarenhet 

• KMJ

Blev själv erbjuden 20 000 på en anstalt som kriminalvårdare, var då 30 och utbildad behansligsassisten och några års erf. inom behanlingshem och liknande men hade ingen erfarenhet av kriminalvården. Tog dock inte jobbet.

• KMJ

Det gick bra inte jätte svåra test. Fick lite dubbeltydligt personlihets test då jag inte läst och tolkat vissa formuleringar helt korrekt. Så kolla efter om det står alltid eller ibland på testen och svara utifrån det, för annasr blir resultatet tydligen motsägelsefullt. Men jag fick ju jobbet endå, men var tvungen att tacka nej av olika anledningar. Sedan var det en intervju med en psykolog som jag upplevde väldig konstig, då psykologen jag fick hade ett " stone face" som jag tyckte känndes jätte konstig att prata med, många djup gående frågor så det är lätt at bli nervös, men som sgat det gick ju bra en då.

Vi fick även skriva en kortare uppsats om sig själv och sitt liv och hur man tror att man skulle vara en bra person inom kriminalvården. Så det kan vara bra att fundera lite kring vad man ska skriva. Lätt att få hjärnsläpp när man väl sitter där.

• monkibonk

tack för svaret kan vara värdefull information :) jag undrar lite över säkerhetstestet ? ska man fysiskt försöka stoppa en person eller ska man ihop med andra av leda en person verbalt 

Svar på tråden Vad är rimligt att "försöka" begära i lön kriminalvården