• frau M

Massa förvärkar... å hungrig!

Är i v35 och har haft jättemycket förvärkar hela veckan nu. Även superhungrig. Tidigare har jag knappt velat äta alls, men nu vill jag äta, hela kvällarna... å vaknar hungrig dessutom... Kan äta hur mycket som hellst känns det som. Får aldrig nog. Mycket frukt blir det.

Har förvärkar typ hela tiden. Det gör ont i ryggen, ljumskarna, magen...
    Bebis ligger rätt med huvudet neråt, vet ej om dn är fixerad eller ej. Kontroll till veckan. Mycket fosterrörelser.

Jag har svårt å röra mig. Spänner och trycker överallt. Stor skillnad sedan i helgen bara..

• Svar på tråden Massa förvärkar... å hungrig!
  • fruchti1

det där känner man ju igen. Är i vecka 32 nu och känner likadan. Äter som en häst och har ont typ hela tiden. Plutten är lika vild som jag är slut, helt slut. Jag tror att han har vänt sig nu, magen sitter längre ner nu. Ska till bm nästa fredag, då får vi se hur det ser ut. Fick åka in i helgen, eftersom jag haft så ont hela tiden, men allt är lugnt och tappen är opåverkat, så jag tror nog att det är lugnt med dig oxå. bara att stå ut sista veckorna. Var stark!!!!

• frau M

Är så otroligt mycket tröttare hela tiden...
    Vill inte ha det såhär flera veckor till... Jobbigt.

• FiaLotta

Jag gick in i v 36 igår och känner precis igen det. Har haft svårt att få i mig mat men nu är det bättre, särskilt på kvällen och ändå vaknar jag hungrig. Sover ingenting, alla ställningar gör ont. Min bebis har inte vänt sig o lär antagligen inte göra så blir nog ett planerat kejsarsnitt här. Orolig över att det gör så ont men antar att det är vanligt sista veckorna. Har du hittat någon bra sovställning? Mina förvärkar har ökat bara sista dagarna. Hur känns dina? Jag får sån otrolig mensvärk och det strålar i ryggen o fram mot magen o livmodern drar ihop sig. Men vi klarar detta :), haha kändes lättare att säga det till någon annan. Själv sitter jag här och ojar mig :)

• jezzica

Jag går in i vecka 36 i morgon å är såååå otroligt trött heela tiden känns som man nästan går i dvala. Sd har jag ofta dock gör dom inte ont. Men trycker neråt så jag bli öm i ljumskarna o ryggen gör ont. Bebisen ligger även me huvud neråt va hos bm förra veckan å då va huvudet pyttelite ruckbart. Sovställning e sidan för mig det e det enda som funka rygg kan jag bara inte ligga på.
    Idag har jag inte gått ur pyjams typ haha bara ett snabbt besök i affären ( som ligger 5 min gångavstånd ) som krävde att jag iaf slängde på mej mjukisarna. Promenaden te affären va lugn me upp för alla trappor sen fick nästan mina ben o vika sig bor p 4de våning UTAN hiss.
    Även här e det mycket fosterrörelser hela dagarna o har vart lugnt på nätterna men de senaste dygnen så har lilla livet börja leva loppan efter varje toabesök. Ska till bm igen på onsdag så får se va hon säger då.

• jezzica

Ja just det glömde ju skriva att även min hunger är extrem känns det som är hungrig hela tiden.
    O mina sd gör ju inte ont men de gör så jag måste stanna upp o andas.

• Erese

Jag är i V38 och känner igen mig, sedan helgen har magen sjunkit och nu börjat ge plats åt lite mat. För första gången på länge känner jag hunger, det till och med kurrade i magen. Har även börjat få tätare och mer synkade förvärkar/sammandragningar. Har haft dessa till och från under 2:a-3:e trimestern, men nu har de ökat i styrka och känns mer som mensvärk. I går satt jag och klockade förvärkarna och i början var det ca 5min mellan sedan vart det ca 10 min mellan och så fortsatte det tills jag hade ca 1h. Men sammanlagt vart det ca 40-50 förvärkar från kl 10.00-22.00.

Det är på spännande nu när det börjar närma sig, men jag förbereder mig ändå att gå över tiden. Gick över med min dotter, dock var det bara 5 dagar så det är en ganska stor chans att bebis kommer komma runt bf dagen. 

Svar på tråden Massa förvärkar... å hungrig!