• SJu2

Illamående NU??? I v 34?

Efter snart 8 månader utan en gnutta illamående har det satt igång NU, i v 34. Tack o lov så kräks jag inte... men i övrigt känns det som att vara konstant sjösjuk. BLÄ.

Vad är detta? Finns det fler som mår illa så här sent???

• Svar på tråden Illamående NU??? I v 34?
  • Tefnut

Jag har också börjat må illa lite. Mest efter att jag ätit. Imorse trodde jag verkligen att jag skulle spy, men det gick över snabbt igen. Är i vecka 34 jag också. Men vet inte hur vanligt det är.

• Adelisa

Jag mådde jätteilla i början, alltså hela tiden. Kunde knappt äta ngt allt var äckligt.

Sen gick det över och sen runt v. 20 kunde jag få kräkanfall..

Alltså inget illamående utan en stund efter frukosten så bara kraktes jag. Sen när allt var uppe mådde jag bra. Trodde ju det var maginfluensa.. Men det har hållt i sig. Samma tidpunkt på dagen även. Efter frukost ungeäfr..

Sedan dess har det inttäffat med jämna mellanrum. ca. 1-2 ggr varannan vekca..

Och idag hände det igen.

Kräks och kräks, precis som vid maginfluensa, kan inte gör ngt åt det. Bm bara avfärdade det. Lyssnade inte riktigt..

Har själv läst mig till att det kan vara barnet som ligger på en punkt som kan framkalla det..
    menmm... tja.. mysterium.

• Varg tass

Det är inet alsl ovanligt enligt min BM
    Vissa blir som om dom vore nyggravid igen.

Jag har också blivit illamående på morrnarna igen och även yrslig.
    Så du är inte ensam. Men det är inte speciellt roligt att bli så här nu på slutet. Får hoppas att det går över!

• humlan66

Jag tror att det beror på att det börjar bli trångt i magen för er nu , alla inälvor kläms ju ihop och det kan bli svårt att äta mycket på en gång. Det brukar lätta igen sedan när magen sjunker ner i slutet.

• Varg tass

Glömde säga...är i v.35 nu.

• guldplutt

Jag har de senaste veckorna känt mig lite illamående på förmiddagarna. Det känns OK på morgonen, och jag tar mig till jobbet i lugn o ro, men sen sitter jag här o mår lite tjyvtjockt ett tag. Brukar dock i vanlig ordning hjälpa lite om man stoppar i sig ngt att äta, dricker kallt, och ser till så att jag inte är stopp i näsan - det mår jag mer illa av har jag märkt...

• Bea

Här är en till.

Mår illa på eftermiddagarna/kvällarna. Tror att det är för att man ansträngt sig hela dagen. Åtminstonde i mitt fall.

• SJu2

Tack snälla för svaren, det känns alltid bättre att vara i gott sällskap. Inte för att jag önskar att andra ska må illa, men då känns det i alla fall hyfsat normalt... ja ni fattar.

Själv mår jag lite halv-illa mest hela dagarna, mest när bebisen bökar runt men även annars. Kanske dags att börja småäta.... ett bra sätt att göra det hela till något positivt.

• Girly

Det är vanligt att illamåendet kommer tillbaka senare i graviditeten.
    Min har gjort det...dessvärre.

Känns precis så som du skriver, konstant sjösjuk

• wellah

jag kräktes en period kring vecka 34 igen... antingen fixerades bebben då eller nått?

• efterlängtas

Här är ännu en....

Mår verkligen tjyvens imellanåt....Blä!
    V.31 imorgon
    Men jag tror som ni andra att det är för trångt och att allt kläms åt plus att när man anstränger sig o far runt...
    Kanske................
    Ska på f.grupp idag så jag ska fråga då!

• efterlängtas

Frågade min bm igår och hon sa precis som har konstaterats här!
    Det är trångt osv.
    Så ja det är väl bara att bita ihop och komma ihåg att äta lite och ofta

Svar på tråden Illamående NU??? I v 34?