• tantS

April April din dumma sill!

Ok! Nu behöver jag tips på aprilskämt! Både som kan funka på arbetsplatsen och till mannen! Tömde mitt skafferi förra året och behöver lite idéer! Min kollega lurade mig häromdagen och nu tänkte jag hämnas på fredag! Dessutom kan de va kul att läsa vad andra hittat på för skämt!

Kom med tips!

• Svar på tråden April April din dumma sill!
  • JoSoo90

Sätt en tejpbit på kranen så sprutar de gott sen eller plast på toa så skvätter de gott för killarna om de inte hinner ser det :P

• tantS
    JoSoo90 skrev 2011-03-31 11:20:49 följande:
    Sätt en tejpbit på kranen så sprutar de gott sen eller plast på toa så skvätter de gott för killarna om de inte hinner ser det :P
    Haha, tror inte jag kan använda någon av dessa på jobb. Men de lät roligt! Kan kanske köra kranen för mannen iaf (vill inte han ska kissa ner badrummet) :P
  • fenulix
    tantS skrev 2011-03-31 11:15:00 följande:
    Ok! Nu behöver jag tips på aprilskämt! Både som kan funka på arbetsplatsen och till mannen! Tömde mitt skafferi förra året och behöver lite idéer! Min kollega lurade mig häromdagen och nu tänkte jag hämnas på fredag! Dessutom kan de va kul att läsa vad andra hittat på för skämt!

Kom med tips!
    Byt ut sockret mot salt att ha i kaffet.

Eller lura iväg någon och säg att ni ska mötas någonstans en viss tid.
  • JoSoo90
    tantS skrev 2011-03-31 11:24:30 följande:
    Haha, tror inte jag kan använda någon av dessa på jobb. Men de lät roligt! Kan kanske köra kranen för mannen iaf (vill inte han ska kissa ner badrummet) :P
    Hehe nä de e sant :)

Men lite diskret e nog tejpa osthyvlen på under sidan då går de int eså bra :P
  • Suzy QX

Beror på vad det är för jobb. På ett kontor finns många sätt med hutlösa inköpsordrar, klagomål, månadsrapporter osv. Men här har de börjat se igenom dem nu.

Ett år hade vi ett "grymt" skämt till en av våra leverantörer om konkursföreläggande av vår firma. (de hade väl en fodran om en miljon på oss..)

Förolämpningar är argument som används av folk som har fel
  • Åssi

Ett aprilskämt som kördes på jobbet för några år sedan:

På intranätet stod det att företaget skulle flygfotograferas. Därför ville ledningen att det skulle se bra ut på bilparkeringen. Bilarna skulle parkeras efter färg och så var det ett kartschema bifogat markerat var alla röda bilar skulle stå, de blå, de vita osv. Det stod även att bilar med en viss årsmodell och äldre skulle ställa sig på grannföretagets parkering denna dag för att inte komma med på bild.

Några stycken var i alla fall ute och flyttade på sina bilar

• tantS

En sak jag gjort tidigare (mot min pappa) är att ge honom en lapp där det står att en "Björn Elg" sökt honom angående bilen och bett honom ringa upp. Numret gick sen till en djurpark..
    Hehe, det var roligt när man va 12, men idag har jag för dåligt samvete för den som svarar på andra sidan :P

• tantS
    Åssi skrev 2011-03-31 11:45:59 följande:
    Ett aprilskämt som kördes på jobbet för några år sedan:

På intranätet stod det att företaget skulle flygfotograferas. Därför ville ledningen att det skulle se bra ut på bilparkeringen. Bilarna skulle parkeras efter färg och så var det ett kartschema bifogat markerat var alla röda bilar skulle stå, de blå, de vita osv. Det stod även att bilar med en viss årsmodell och äldre skulle ställa sig på grannföretagets parkering denna dag för att inte komma med på bild.

Några stycken var i alla fall ute och flyttade på sina bilar
    hahahaha! Oh va bra! Till mitt jobb cyklar de flesta dock. Kanske kunde sagt att vaktmästaren ska slänga alla cyklar som ser gamla ut och att man därför måste gå ut och flytta dem till anvisad plats :P Jobbar på myndighet som biståndshandläggare..
Svar på tråden April April din dumma sill!