Ja vi resonerar nog som er där med bokningen. Med barn iaf mindre barn vill jag vara säker på var vi ska sova över natten. Så vi kommer att boka en tältplats med EL, vatten fixar vi i dunk med kran.
Vi kikade i helgen lite på Spilhammars camping i Mariannelunde, den såg liten och charmig ut och tydligen fick man välja lite var man ville slå upp tältet det kan ju vara trevligt. Tror vi ska satsa lite mer på de mindre, de stora verkar ju vara gigantiskt stora och med barn i dess folkvimmel blir jag nervös. Inte minst med en 2-åring som snabbt drar iväg åt fel håll.
Pratade lite i helgen med andra campare som har husvagn och de tyckte vi var totalt galna som ska köpa tält. Det är lyhört, kallt, och minsta vind kommer igen, alla skuggor syns och man orkar bara med en natt i tält.
Fick mig att fundera lite över hur bortskämda vi har blivit idag, att vi måste ha allt så bekvämt som möjligt med toa, värme och TV. Verkar ju inte klokt, på semestern skippar jag gärna en TV och vi absolut att våra barn ska uppleva charmen med öppen eld, mygg, insekter, och sova i tält, ljudet av en dragkedja som stängs/öppnas, den våta daggen mot fötterna, gummistövlarna och shorts på morgonen mot toan, studera saker genom förstoringsglas/kikare, fånga fjärilar med håv och att bara kunna sitta tyst och fiska. Det sista blir en klar utmaning med en 2-åring. Är fast övertygad om att barnen får minnen för livet och att de lär sig om naturen på annat sätt än hemma.
Att de även får ta hänsyn till tystnad och att visa respekt för andra som campar tror jag är nyttigt, samtidigt lär de väl träffa andra barn att få som tillfälliga kompisar.
Det är möjligt att vi i framtiden skaffar husvagn med då är det nog för att åldern sätter käppar i våra hjul.
Det kommer att bli en härlig och upplevelserik sommar med mycket sol och värme hoppas jag