• roxicc

Puregon + Ovitrelle. Hur räknar jag ut BIM? Hjälp tack :-)

Har sprutat med Puregon i 2 veckor och 4  dagar på fredag. Tar sista injektionen då och sen ska jag ta min ovitrelle-spruta på lördag morgon. Var till kliniken i dag och det blev mitt sista vul, för den här behandlingen iaf.

Jag undrar följande: När kan jag kolla om jag är gravid? Hur ska jag kunna räkna ut bim? Och hur lång tid tar det innan jag får äl efter att jag tagit ovitrellesprutan? Mycket tacksam för svar

• Svar på tråden Puregon + Ovitrelle. Hur räknar jag ut BIM? Hjälp tack :-)
  • Pimpinellan

Ägget släpper inom två dygn. Runt 36 timmar är det som gäller vid IVF,sen måste äggen plockas ut innan de självsläpper. Räkna BIM din vanliga lutealfas plus två dar till från dagen du tar äl-sprutan.

• roxicc
    Pimpinellan skrev 2011-03-31 19:10:43 följande:
    Ägget släpper inom två dygn. Runt 36 timmar är det som gäller vid IVF,sen måste äggen plockas ut innan de självsläpper. Räkna BIM din vanliga lutealfas plus två dar till från dagen du tar äl-sprutan.

Grejen är att jag har pco och inte äl:ar av mig själv. Därav har jag fått sprutat med puregon för att äggblåsor ska mogna. Så jag ska inte gå igenom IVF-behandling. Men ska försöka räkna via lutealfas iaf, tack för rådet

• Pimpinellan
    roxicc skrev 2011-03-31 21:14:12 följande:

Grejen är att jag har pco och inte äl:ar av mig själv. Därav har jag fått sprutat med puregon för att äggblåsor ska mogna. Så jag ska inte gå igenom IVF-behandling. Men ska försöka räkna via lutealfas iaf, tack för rådet

Ja,det förstod jag,men äl-spruta som äl-spruta - den är ju samma sort. Det var så jag menade. Glad 
  • Carrrie

Jag räknar dagen efter att man tagit ovitrelle som ägglossningsdag. Lägg sen till 14 dagar så får du BIM!

Svar på tråden Puregon + Ovitrelle. Hur räknar jag ut BIM? Hjälp tack :-)