• Anonym (fundersam)

Låna av privatperson?

hej

Har ganska kass ekonomi och vill städa upp, saken e den att banken säger nej pga bet anm.
    Hittade en annons på nätet där en privatperson erbjuder att låna ut pengar..

Vad göra? Chansa på att det funkar?
    (handlar om 18000 euro, 2% ränta över 120 månader)

• Svar på tråden Låna av privatperson?
  • Lady without tattoo

Skulle aldrig gå på det.

JAG HAR EN RENRASIG HUND
  • Anonym

lägg ut annonsen el skriv vart du hitta den så kan man ju kolla hur dom lägger upp det

• Anonym

Ser väldigt suspekt ut skulle inte chansa  på denna låneform om de kan avstå sina pengar säg 1miljon sek och ta 2% i ränta så får de mer av banken så det finns en hake, antingen är du föremål för någon sorts penning tvätt, tror något är skumt.

• vap
    NEJ för allt i världen gör inte det. Om du ska låna så gör man det hos banken. Enkelt.

Hur ser det ut om du inte kan betala en månad? Jämför med banken, jämför med olika banker.

Hur ser räntan ut vid försening av inbetalning? Om det är så som jag tror så går det direkt till inkasso och då blir det dyrare för dig.

Gör inte detta, läs mellan raderna. Och va inte så naiv och gå på detta.
  • Anonym
    vap skrev 2011-03-31 17:32:47 följande:
    NEJ för allt i världen gör inte det. Om du ska låna så gör man det hos banken. Enkelt.

Hur ser det ut om du inte kan betala en månad? Jämför med banken, jämför med olika banker.

Hur ser räntan ut vid försening av inbetalning? Om det är så som jag tror så går det direkt till inkasso och då blir det dyrare för dig.

Gör inte detta, läs mellan raderna. Och va inte så naiv och gå på detta.
    ja frågan är om de ens har inkasso tror nog de har egna inkasso "personer" som inkasserar om det blir förseningar i betalplanen och ett räntepåslag på 100% eller dylikt. 
  • vap
    Anonym skrev 2011-03-31 17:36:49 följande:
    ja frågan är om de ens har inkasso tror nog de har egna inkasso "personer" som inkasserar om det blir förseningar i betalplanen och ett räntepåslag på 100% eller dylikt. 
    Usch då, jag tänkte inte ens i de banorna. Nu vart det ännu mer -nej.
  • Anonym

Ja, att ha pengarna på ett bankkonto ger idag mer än 2% så det finns ingen anledning för privatpersoner att låna ut till andra till den räntan. Något skumt är det helt klart.

Ok, nu läste jag annonsen. Den är ju alldeles felskriven, och "hastighet" på 2%? Skulle bli mycket förvånad om det ens finns några pengar att låna där.

• Ramborg

Precis - han kan få mer av att ha sina pengar på banken, så varför gör han det? Av sitt hjärtas godhet?

Skulle inte förvåna mig om det är en "uppläggningsavgift" inkluderad. Ungefär som Nigeriabreven, ni vet.

• Anonym (fundersam)

kan inte låna av banken, bet. anmärkningar

• vap
    Anonym (fundersam) skrev 2011-03-31 18:57:49 följande:
    kan inte låna av banken, bet. anmärkningar
    Nä du har sagt det. Har det vi sagt till dig gått in eller behöver du mer folk som säger låna inte hos denne person?

Vet inte hur dina skulder ser ut men det gör det samma. Försök beta av en skuld i taget. Vissa bolag ger en betalningsfri månad (inte det bästa alternativet) och då kanske du kan betala mer på någon av dina skulder och ev bli av med en räkning i månaden.

Hör med din arbetsgivare om du kan göra en lösning där. De löser ut dina skulder och en viss summa kommer att dras från din lön varje månad tills allt är klart (med förbehållet att du stannar kvar i företaget alt att allt betalas på ett bräde om du skulle säga upp dig i förtid).

Det går alltid att hitta en lösning bara man tänker till lite.

Klipp alla kreditkort
  • lorenzo
    lån tillgängliga för dem som behöver

Du behöver finansiering. Drömmer du om ditt eget hem. Du vill få kredit för ett förändringsprojekt bil. Finansiering dina barns utbildning. Renovering av ditt eget hem och du vägrade att inteckningar. Genom nackdelar, saknar dig kontanter att ta på detta nya projekt. Det är inte mycket allvarligt eftersom jag ställs till ditt förfogande ett lån från trovärdig 200.000kr till 100.000.000kr en mycket attraktiv ränta på 1 till 30 års återbetalning. Om krediten måste beaktas och användas som ett finansiellt instrument till ditt förfogande. Tveka inte att se oss eftersom du har din andra individer chans kredit. Så kontakta oss via mail:
    lorenzo.monguelfo@gmail.com
  • Anonym (christina)
    Hej Det söker lån eller att återaktivera dess verksamhet eller genomförande av ett projekt, eller för att köpa en lägenhet men tyvärr banken ställer på villkor som företaget inte kan, inte berör oss här och ge lån från 500.000 kr till personer 500.000.000 kr har alla människor möjlighet att kvalificera sig med en andel på 3% ränta per år. eller han behöver pengarna till andra skäl, gör de inte tveka att kontakta mig för ytterligare information. mail: christina.stelvio@gmail.com
  • Anonym (Nej!)

Nej nej! Gå inte på sådant, såna lån är lurendrejeri från folk utomlands. Dom skriver att allt ska gå så bra och lätt att du får pengarna, men sen blir det en liten händelse och något litet ändras och du måste bara betala in en summa på 700 tex, så du gör det och sen väntar du och inget händer, och du hör av dig igen till den personen som säger att du måste betala in en summa pga någon slags skatt i det landet eller att du flyger dit (då är de oftast på andra sidan jordklotet och man inte har tid eller råd att flyga dit över dagen som de ber en om)...  Och så fortsätter det sådär, har själv råkat ut för det, och det blev bara mer och mer pengar de frågade om, vi fick aldrig något lån vägrade betala mer till dom och då de blev de tyst.
    Ångrar det som attans för man har skickat ut sina personliga uppgifter och betalat dem mkt pengar. Nej fy, varnar dig! ÄVEN om de nu skulle skicka papper på att det är rätt och du får se nån slags stämpen från banken med underskrifter osv, så är det bara bull shit! Tyvärr. Dom blåser oss som behöver pengar helt enkelt.

Svar på tråden Låna av privatperson?